Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for fradrag for kontor i eget hjem???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at købe et nyt hus og vil i den forbindelse gerne vide hvilke regler der gør sig gældende for at man kan opnå fradrag for at anvende en del af boligen til erhverv (kontor). Er det korrekt, at der skal være direkte adgang udefra til et sådant kontor, for at man kan få fradrag herfor og hvordan beregner man hvad dette fradrag er? Tager man den samlede husleje og deler med ant. kvm og så ud fra det, beregner hvilken værdi kontor-arealet udgør, eller hvordan er proceduren?

Dbh
Jørgen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har hørt flere udlægninger af det med indgangen, hvis man vil være sikker på at kunne gøre det, er egen indgang bedst, men nogen gange har de vist godkendt det selv om der ikke var egen indgang. De er dog meget strikse med at der ikke må være gennemgang til andre rum i boligen.

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.

Der må heller ikke være tvivl om, at kontoret udelukkende er til brug i virksomheden. Så ingen gæsteseng eller legetøj i rummet Wink

Mvh Miriam

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også nogenlunde hvad jeg har hørt, men der må vel stå noget helt konkret i en paragraf der har med dette spørgsmål at gøre, så man én gang for alle kan få de rigtige facts på bordet. (Kan efterfølgende se at der er flere der gerne vil have svar på dette spørgsmål).

Hvis det er korrekt at man skal have egen indgang og kan opfylde dette, hvordan værdisætter man så brugen af den "erhvervsmæssige" del af boligen?

Dbh Jørgen

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Linnet:

Hvis det er korrekt at man skal have egen indgang og kan opfylde dette, hvordan værdisætter man så brugen af den "erhvervsmæssige" del af boligen?

Dbh Jørgen

Ikke nogen der har et kvalificeret bu herpå? Huh?

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har noget med at man kun kan trække, jeg kan ikke huske om det er 1400 eller 2400 fra om året når det er i samme ejendom som man bor.

Om det er rigtigt ved jeg ikke, men det er et bud, udfra hvad jeg har hørt.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Prøv at ringe til SKAT, de kan oplyse dig de helt præcise tal og kravene til hjemmekontoret.

Mvh Miriam

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Linnet:

Ikke nogen der har et kvalificeret bu herpå? Huh?

Det er et spørgsmål som har været besvaret mange før her på Amino.....

Og nej der er ikke et eksakt svar på spørgmålet - men en masse praksis.

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ERHVERVSLOKALE I EGET HJEM:

- Nul momsfradrag
- Forholdsmæssigt skattefradrag hvis anvendt UDELUKKENDE erhvervsmæssigt

Fradragseksempel ejerbolig:
Boligareal 150 m2
Kontor 15 m2
= erhvervsandel på 10% (15/150)

Skattefradrag: Erhvervsandel 10% af ejendomsværdiskatten.

Ejendomsværdiskatten fremgår  bl.a. af din Årsopgørelse i din Skattemappe på SKAT.dk
Ejendomsværdiskatten er 1% af kontantvurderingen. Så hvis din bolig er kontantvurderet til f.eks. 2.000.000 kr. er din ejendomsværdiskat 20.000 kr. (men tjek din Skattemappe)

I følge ovestående eksempel vanker der således et årligt skattefradrag på 2.000 kr (10% af 20.000kr).

Det vi kan lære:
Det bliver i de flestes tilfælde tale om et fradrag, der beløbsmæssigt er så lavt at det ikke er værd at røre ved. lad være at trække noget fra; til gengæld kan svigermor overnatte i rummet på en luftmadras.

Det sidste udelukker hverken fradrag for alt erhvervsrelateret inventar og driftsmidler, samt forholdsmæssigt fradrag for el og varme.

Lidt at læse i om arbejdværelser (som det kaldes i LV):
LigningsVejledningen afsnit E.B.3.15 (scroll ned)
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=103025


/ Andreas

Fra bilag til årsregnskab på 3 dage! Besøg: www.stahlberg.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)