Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Entrepeneurship...Århus eller København?? ASB eller CBS??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Smile

Jeg skal til september i gang med HA studiet, men er meget i tvivl om jeg skal vælge CBS i København eller Århus handelshøjskole! Jeg har forstået det sådan at selve HA (almen) studiet, som jeg vil starte på, er næsten ens på disse to steder. 

Målet er at skaffe mig en cand.merc og et stykke derude i den tågede fremtid starte egen virksomhed. Hvad det skal være osv osv osv ved jeg slet ikke endnu. 

Mit spørgsmål går så på hvor gode vilkårene er på henholdsvis de to skoler og i de to byer for at starte egen virksomhed?

Det kunne nemlig sagtens tænkes at jeg ville prøve i det små, mens jeg er studerende.

 

Hvad vil i anbefale mig?

Fra Skive
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Crackpoth,

Jeg vil ikke anbefale dig nogen af delene.

Jeg ved godt, at dette hverken er Århus eller København, men hvis du vil have en HA-uddannelse, som konkret er rettet mod iværksætteri, så vil jeg anbefale dig at læse HA i entreprenørskab og innovation på Syddansk Universitet i Kolding.

Dette er en HA, som er lavet specielt til personer, som har en iværksætter i sig. Fra 2. semester bliver du tilknyttet en værtsvirksomhed, som du er ude hos hver onsdag, indtil du er færdig med din bachelor. Her kommer du til at løse konkrete opgaver for virksomheden, som giver dig reel erhvervserfaring gennem studiet, som du ikke vil få på en almen HA. Og på 5. eller 6. semester får du endda muligheden for at starte egen virksomhed op på studiet.

Jeg gik selv på studiet, men valgte at udmelde mig efter 1. semester, da jeg ikke havde tid til at lave grafiske opgaver ved siden af studiet, som er min store passion. Ikke desto mindre, var studiet vildt spændende, selvom jeg havde en større passion. Min sambo og ven, som jeg startede på studiet med, går der stadig og er lige vild med det.

Jeg vil virkelig opfordre dig til at tage et kig på studiet, for hvis entrenørskab (entrepreneurship/iværksætteri) er din passion, så er HA i entreprenørskab og innovation uddannelsen for dig.

Her kan du læse om uddannelsen: HA i entreprenørskab og innovation

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

 

Jeg har godt hørt om uddannelsen nu hvor du nævner den. Mit eneste problem med den er dog dens placering. Jeg kan ikke se mig selv bo 3 år i Kolding, byen, livet og studiemiljøet er simpelthen ikke stort nok. Jeg ligger også en del vægt i det sociale liv og for mig at se ville dette blive langt bedre i enten århus eller københavn.

Jeg tænker bare at der må være nogle kurser/aftenskole/hold der kan give råd og vejledning i byer som Århus og København?

Fra Skive
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var også det, jeg tænkte.

Men Kolding har jo, udover Syddansk Universitet, både Kolding Designskole, Kolding International Business College og Academy, UC Syd, Nordisk Multimedie Akademi og Hansenberg, plus at vi har et iværksætterhus, som tilbyder iværksætterkurser og gratis rådgivning. Ej, nu skal jeg nok stoppe med min skjulte agenda. ;-)

Min vurdering er, at København nok er den mest iværksættervenlige af de to byer i øjeblikket. Århus faldt fra en 8. til en 18. plads i år på listen over Danmarks mest erhvervsvenlige byer - her ligger København nr. 2 i år. Dog har Venstre planer om at gøre Århus til Danmarks vækst- og iværksætterby nr. 1, så det kan nemt være, at der kommer flere tilbud til iværksættere i Århus de nærmeste år.

Jeg har et par kammerater, som læser HA almen på ASB, så jeg kan prøve at høre dem til, hvilke iværksættermuligheder de har på studiet. Jeg skriver, hvis jeg får kontakt med dem.

 

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay Lasse ville være fedt hvis du gad..!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)