Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Entrepeneurship...Århus eller København?? ASB eller CBS??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Smile

Jeg skal til september i gang med HA studiet, men er meget i tvivl om jeg skal vælge CBS i København eller Århus handelshøjskole! Jeg har forstået det sådan at selve HA (almen) studiet, som jeg vil starte på, er næsten ens på disse to steder. 

Målet er at skaffe mig en cand.merc og et stykke derude i den tågede fremtid starte egen virksomhed. Hvad det skal være osv osv osv ved jeg slet ikke endnu. 

Mit spørgsmål går så på hvor gode vilkårene er på henholdsvis de to skoler og i de to byer for at starte egen virksomhed?

Det kunne nemlig sagtens tænkes at jeg ville prøve i det små, mens jeg er studerende.

 

Hvad vil i anbefale mig?

Fra Skive
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Crackpoth,

Jeg vil ikke anbefale dig nogen af delene.

Jeg ved godt, at dette hverken er Århus eller København, men hvis du vil have en HA-uddannelse, som konkret er rettet mod iværksætteri, så vil jeg anbefale dig at læse HA i entreprenørskab og innovation på Syddansk Universitet i Kolding.

Dette er en HA, som er lavet specielt til personer, som har en iværksætter i sig. Fra 2. semester bliver du tilknyttet en værtsvirksomhed, som du er ude hos hver onsdag, indtil du er færdig med din bachelor. Her kommer du til at løse konkrete opgaver for virksomheden, som giver dig reel erhvervserfaring gennem studiet, som du ikke vil få på en almen HA. Og på 5. eller 6. semester får du endda muligheden for at starte egen virksomhed op på studiet.