Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beløb før jeg skal registreres

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle..

Har lige 2 spørgsmål..

1. Hvor meget er det jeg må tjene inden jeg skal registreres som virksomhed? mener det er omkring 60.000kr...

 

2. Hvad gør jeg når jeg ikke er registreret og skal udskrive en faktura??

Er det bare på præsis samme måde som registrerede bortset fra jeg ik kan skrive cvr-nummer..

Og når der ik er cvr nummer, kan kunden så stadig trække det fra??

 

hejsa herfra

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ham-der:
1. Hvor meget er det jeg må tjene inden jeg skal registreres som virksomhed? mener det er omkring 60.000kr...


Det er ikke hvad du må tjene med omsætte. Du skal registreres hvis du omsætter for mere end 50.000 kr. eller har udsigt til det over en periode på 12 måneder.

ham-der:
Hvad gør jeg når jeg ikke er registreret og skal udskrive en faktura??


Laver en normal faktura, men i stedet for cvr-nummer skriver du cpr-nummer.

ham-der:
Og når der ik er cvr nummer, kan kunden så stadig trække det fra??


Ja kunden kan stadigvæk trække udgiften fra. Men da du ikke er momsregistreret skal der naturligvis ikke moms på regningen og kunden kan da heller ikke afløfte momsen.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at præcisere:

Når du skal registreres som virksomhed er der ingen beløbsgrænser. Der er en grænse for, hvornår du skal momsregistreres. Det er 2 forskellige ting. Hvis du som beskrevet omsætter for mere en 50tkr. er det et krav, at du bliver momsregistreret.

Når du er momsregistreret skal du opkræve moms hos dine kunder og efterfølgende foretage indbetaling til SKAT uanset hvordan din omsætningen i øvrigt er (selvom du omsætter for mindre end 50tkr skal du opkræve moms hvis du er momsreg.).Det er både overfor privat- og erhvervskunder.

Hilsen Jakob

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du primært sælger til private, kan det være en fordel ikke at være momsregistreret.

Er det b2b salg, vil det oftest være fordelagtigt at være momsregistreret, idet du kan afløfte

den indgående moms i dit momsregnskab.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)