Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få tre gratis bud på hjælp fra advokat

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har før brugt Bech Bruun Dragsted, og det gør jeg gerne igen. Prisen er i den høje ende, men det er kompetencerne bestemt også.
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dem som er her ud i den midtjyske, kan jeg anbefaller


Martin Hjelm Kristensen

Advokataktieselskabet Kirk Larsen & Ascanius
Poulsgade 6-8, 7400 Herning
Tlf 70226660

Han er selv en iværksetter (se www.advokaten-online.dk), flink fyr, og meget kompetent.

 

/hils fra mig
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fint nok, men jeg tillader mig at gøre opmærksom på, at der findes advokater derude, der ikke har noget mod at skilte med priser, herunder give dig som kunde tilbud til fast pris. Kig jer dog lidt mere omkring..
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Well. jeg vil sige at jeg lå i en retssag hvor BVHD.dk skulle repræsentere mig. Havde en rigtig god opfattelse af kompetencerne var tilstede, hvilket de sikkert er, men deres fakturaopkrævninger var uhyre høje.

3 gange på få mdr. påpegede jeg overfor advokaten jeg var meget usikker på om beløbene nu passede, og Martin von Haller tog jeg kontakt til på hans ferie i London, fordi jeg ikke hørte fra den advokat der havde min sag i flere uger. Nu forholder det sig sådan, at sagen er forliget og jeg fik penge ud af det, dog ikke med BVHD´s hjælp - men derimod Ret&Råd. Priserne var de samme, men jeg vil helst ikke ud med hvor og hvornår. Eneste jeg kan sige er at 1½ års bekendtskab har kostet mig dyrt, og alene den dato jeg beder om at de sætter min sag i bero - ja 14 dage efter dumper en ny faktura ind ad døren på knap 40.000,-. Til allersidst vil jeg give et godt råd til alle der benytter advokat. Skriv ned hvad i aftaler, skriv ned hvornår i taler sammen, ja skriv ned hvad i taler om. Mange gange bliver man faktureret for 15 min. "medgået tid" hvor det reelt set var et enkelt spm. Ydermere vil du måske få tilbudt nedsat timetakst indtil sagen er overstået. Fint tilbud til iværksættere, men pas på. Det kan koste dig ekstra dyrt, hvis du pludselig anlægger flere påstande mod modparten. til sidst vil jeg ikke undlade at sige, jeg har en it-portal på vej, der netop giver gode råd og vejledninger til valg af advokat osv. Jeg kan kun sige, at jeg fik forståelsen af de havde interesse i iværksættermiljøet, men vær forberedt på timepriser på 1600-1800 plus moms og at deres juridiske medarb. som de ellers skriver i deres forretningsbetingelser kun koster 900,- langt fra er inde over dine sager. dvs i det store hele, fremstår de måske lidt mere prof. hvis det er advokaten der gang på gang har været "inde over din sag". Jeg bemærkede det kostede mig 900,- i "Koppalier" hver gang man bad om et udskrift eller en kopi af nogle papirer, advokaten havde.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu skal jeg overhovedet ikke kommentere dine oplevelser konkret, men vil blot generelt sige, at der for advokater gælder en række etiske regler og en række gode mudligheder for at klage... Og at der sker noget ved at klage kan man se på advokatnævnets hjemmeside, hvor branchen tager hårdt fat i brådne kar.

 

I øvrigt gælder dit råd om at notere hvad man har aftalt ikke kun advokater, det gælder også i relation til IT konsulenter, Iværksætter, håndværkere etc. det er et godt råd, så undgås misforståelser. For mit vedkommende gør jeg meget ud af på forhånd at anskueliggøre hvad en ydelse koster - det er behageligt for mig og for kunden, så har min det på det rene, og ja nogle gange kan ydelser virke dyre, men man skalæ også inddrage hvad udkommet og ansvaret forbundet med sagerne er, det kan nogle gange forklare den høje pris.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-02-2007 16:46:12 Forfatter: Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk
I øvrigt gælder dit råd om at notere hvad man har aftalt ikke kun advokater, det gælder også i relation til IT konsulenter, Iværksætter, håndværkere etc. det er et godt råd, så undgås misforståelser. For mit vedkommende gør jeg meget ud af på forhånd at anskueliggøre hvad en ydelse koster - det er behageligt for mig og for kunden, så har min det på det rene, og ja nogle gange kan ydelser virke dyre, men man skalæ også inddrage hvad udkommet og ansvaret forbundet med sagerne er, det kan nogle gange forklare den høje pris.



Men man taler let forbi hinanden, ikke sandt, Jacob? ;-) Det er muligt at du normalt gør meget ud af at anskueliggøre, hvad en ydelse koster, men så har jeg i hvert fald i et tilfælde været undtagelsen der bekræfter reglen.

Jeg vil også på det kraftigste råde alle til at indgå helt klare skriftlige aftaler, uanset hvor tillidsvækkende og velmenende modparten er. Der opstår let misforståelser, som kan gå hen og koste jer mange, dumme lærepenge.

(Til de, der læser med: Udover den ene, dyre misforståelse har jeg været yderst tilfreds med Jacobs kompetente bistand)
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Af Advokater til iværksættere, nyopstartede mm. kan jeg iøvrigt varmt anbefale man ringer og får en god snak med Troels Wenzel Østergaard fra www.selskabsadvokaterne.dk... Mener man at man vil spare pengene der (hvilket jeg iøvrigt ikke kan anbefale) kan i også finde mange standard dokumenter som f.eks. opstart af ApS her...

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan også sige god for Troels Wenzel Østergaard fra www.selskabsadvokaterne.dk der har speciale i erhvervsret og rådgivning af virksomheder.

 

Har faktisk også brugt www.dokumenter.dk som er enkelt, klart og frem for alt billig til f.eks en standart kontrak mm. 

Tilmeldt 26. Nov 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er en gammel debat, men rigtig relevant synes jeg! Jeg har selv tidligere været i hænderne på advokater, som vælger at tage 2000 kr. i timen uden at informere deres kunder på forhånd. Det er bare noget med ca. den pris osv. (læs: Det taler vi ikke om!). 

Og det kan en måske ny iværksætter uden særlig mange penge jo nok ikke bruge til særlig meget. Især de københavnske advokater med en høj huslje på Amaliegade eller Kgs. Nytorv er dyre! Jeg har god erfaring med at afstemme pris 100% på forhånd og så i øvrigt anvende en person, som man får anbefaler fra andre.

jeg har selv bl.a. anvendt Javed Aslam som er en boligadvokat i København. Fandt ham via et site på nettet, måske faktisk Agera, som hr. Thorborg vist ejer. Han virker ikke så dyr og er tillidsvækkende og giver sig tid til møder. Boligadvokater er måske ikke så slemme, men har ikke prøvet flere lige inden for den niche. Ved bare hvor dyre de tit er pga. erfaring fra mit tidl. arbejde!

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)