Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

netside planker mit rss-feed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har via min statistik opdaget et ret stort antal henvisninger fra en side. Da jeg lige ville checke, hvorfor der kom så mange henvisninger derfra, viste det sig at være en webside, der består at et rss-feed fra vores websted med en masse reklamer om.

Kan jeg gøre noget ved det?

Der er ingen tvivl om, at vedkommende ikke levere noget som helst indhold selv til den side. Indholdet kommer fra vores feed.

Og vil det her have betydning for vores google placeringer?

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Nu skriver du ikke hvordan siden "spiser" dit rss feed, hvis det sker serverside, så tjek dine logfiler og find ip'en og blokere adgangen den vej.

Eks. i PHP

<?php

if ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] === 'xx.xx.xx.xx') {

header("HTTP/1.1 403 Forbidden");

die();

}

?>

Hvis det sker Client Side, f.eks. vedhjælp af javascript, så kan du tjekke HTTP_REFERER og blokere den vej.

Eks. i PHP

<?php

if ((strpos($_SERVER['HTTP_REFERER', 'ditdomæne.dk') === false) OR (!isset($_SERVER['HTTP_REFERER']))) {

header("HTTP/1.1 403 Forbidden");

die();

}

?>

Hvor vidt om det har betydning for jeres Google placering, så tror jeg faktisk det positivt, så frem der er tale om direkte links. Du har desuden ikke selv kontrol over hvem der linker til dit site, og derfor kan du, så vidt jeg ved, ikke blive straffet af google for det.

Mads Madsen

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Nu skriver du ikke hvordan siden "spiser" dit rss feed, hvis det sker serverside, så tjek dine logfiler og find ip'en og blokere adgangen den vej.

Man kan jo også sende en XML-fil der er særligt tilpasset med dét budskab man ønsker at sende.  "Gå til den originale side, www.www.dk, for at læse disse nyheder"  :-)

 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er afgørende for mig, at det kun er dette ene website, der blokeres. Jeg har lavet rss-feeds for at andre skulle kunne holde sig orienteret om ny - præcis som det er meningen med disse feeds.

Der er så bare en enkelt skovl, der har tænkt sig at misbruge det til det yderste. Men jeg er egentlig også interesseret i at kende de jurisdiske aspekter bag det her. Er det virkeligt lovligt at lave sites, der på den måde lever højt på indhold fra andre sider?

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ellegaard Larsen:

 Men jeg er egentlig også interesseret i at kende de jurisdiske aspekter bag det her. Er det virkeligt lovligt at lave sites, der på den måde lever højt på indhold fra andre sider?

Det korte svar er nej. Men det er ikke sikkert, at der er en praktisk juridisk løsning.

Idéen med at lave et specifikt feed med "nyheden" med et link til dit site viker umiddelbart sjov og fornuftig for en lægmand. Det kunne være interessant at høre nogle indspark fra it-fagfolk.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)