Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ses HTML-Kilden på en mail/nyhedsbrev?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

.. som overskriften.

Der må da være en funktion svarende til muligheden for at se kildekoden på ethvert website.

Jeg er i færd med at smede mit eget nyhedsbrev, og med lidt snilde kan jeg slippe for en betalingsløsning. Jeg skal bare liiiige se hvordan andre nyhedsbreve er kodet.

PS. Outlook, Hotmail eller Gmail available

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på dette er lovligt? Smile Altså self. ikke at se kilden, men at bruge det til formålet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan opsætte et nyhedsbrev i en html editor, såsom Dreamweaver og derefter indsætte det i f.eks. Outlook.

Du kan opbygge det i ganske almindelige tabels.

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

HTML nyhedsbreve skal kodes i en ultra simpel tabel struktur. Undlad at bruge styles herunder baggrundsbilleder, da online mailklienter som Hotmail og Gmail eksempelvis bruger deres egne styles på dit indhold. CSS tags som <div> og <span> er ligeledes en dårlig idé at bruge. Ud over disse retningslinjer og gode råd, er der en lang række andre ting, man bør tage højde for også i forbindelse med selve afsendelsen / leveringen. Jeg vil derfor klart anbefale, at du bruger et til formålet udviklet system til at håndtere dine nyhedsbreve. Jeg kan eksempelvis anbefale MailChimp (http://www.mailchimp.com/) - et fremragende system indeholdende en række gode og brugervenlige guides. Findes også i en gratis version.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har modtaget en mail, er det nemt nok at se html koden, men hvordan kommer an paa hvilke mail program du brugre.

thunderbird har foreksempel i sin View menu et punkt som hedder "Message Source" som viser source koden(Inklusiv mail headerer, mime encoding og saa videre).

 

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

angående "hvilket mail program".. det var så her jeg skrev outlook, gmail og hotmail.. ej, thunderbird

Jeg er over average skilled i almen html-programering. Det jeg ikke kan få til at lykkes er at opretholde de styles jeg ønsker - derfor skal jeg se i andre nyhedsbreves kode hvordan man kan gøre det. Her tror jeg så ikke der findes et udøvende kildekode-politi - ej heller en dømmende kildekode domstol.... men man må vel hellere passe på.

Programmer som det foreslåede er ikke ønsket - i almindelighed pga udgiften (skal sende app. 5.000 mails ud om måneden, så det er ikke den lille pakke jeg skal investere i), men i særdeleshed fordi mine brugere allerede er indkapslet på mit joomla-community - som har en massmail funktion i sin back-end. (krydret med mine html-kundskaber der gør det ret simpelt for mig at lave dem)

Jeg har ingen problemer med at sende et godt struktureret nyhedsbrev med links til nyeste artikler og diverse inkl. billeder. Det er mine typografier der ikke opfører sig rigtigt. Jeg har prøvet at sætte det op, så mailen skulle kalde et css, men det lykkes ikke.
Nogen der ved om det slet ikke lader sig gøre?

Jeg gør således:
<link type="text/css" rel="stylesheet" href="http://MYDOMAIN.dk/massmail/css/MYSTYLES.css" />

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det anbefales altid af have CSS inline i e-mailen, da programmerne ikke henter eksterne filer sådan umiddelbart. F.eks. ala:

<style type="text/css">
<!--
body {
 background-color: #f3ebcf;
 margin-left: 0px;
 margin-top: 0px;
 margin-right: 0px;
 margin-bottom: 0px;
 line-height: 18px;
}
.style1 {
 font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
 font-size: 12px;
}
.style2 {font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; font-weight: bold; }
-->
</style>

I outlook kan du også højre klikke og lave en vis kilde. Men rigtig nok er det svært tit at få denne menu frem, men prøv at gå helt ned i bunden af nyhedsbrevet og klik et sted der ikke er billeder og tekst.

Du kan også kigge på dette nyhedsbrev for skagen ure - og lave vis kilde på den, det er det jeg plejer at sende ud. Plejer at bruge http://www.campaignmonitor.com/ til udsendelse - kan jeg klart anbefale.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Redsox:

Der må da være en funktion svarende til muligheden for at se kildekoden på ethvert website.

I Outlook: Du åbner mailen, vælger 'gem som' og gemmer i htm-format.

Derefter åbner du filen.

 

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Sørensen - cygnet:

Det anbefales altid af have CSS inline i e-mailen, da programmerne ikke henter eksterne filer sådan umiddelbart. F.eks. ala:

Svjv. anbefales det at inline alle styles. Hvis du bruger et stylesheet vil du få problemer med online mail klienter (GMail, etc). Se f.eks. Style in Email

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for alle bidrag... det er helt på plads nu.

Så er det bare ind på Drommeinfo.dk og sign up for at se resultatet Angel

.. spiller man Drømmeholdet er det jo bare en ekstra appelsin i turbanen, lige at blive mindet om det forrygende arbejde der bliver udført..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)