Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Resizeing af billeder i Photoshop eller andet program

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

imagemagick er stadig bedst :P

Nej det ved jeg faktisk ikke om det er bedre end photoshop, men synes det er nemmere at manipulere billederne på min server end at skulle starte photoshop op osv.

Mvh
Daniel

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du først skal hente 14000 billeder over på din server og sende 14000 thumbnails tilbage, kan du nok nå at starte photoshop et par gange eller tre ;)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

jo self og hvis han har dem lokalt er photoshop nok også den bedste løsning :)

Jeg ved ikke hvor hurtig photoshop er til at konvertere billeder, men på min virtuelle server cropper og resizer imagemagick et billede på 2304x1728 ned til ca 150x20 på ca 2-3 sekunder.

mvh
Daniel

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan få imagemagick til windows :P det vidste jeg ikke engang.

http://www.imagemagick.org/script/binary-releases.php#windows

det er et meget fedt stykke værktøj

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelValentin:
Hvis det er lige til at gøre, vil jeg egentlig også gerne vide hvordan.

Søg på "batch" i din version af photoshop. Så får du hele fortællingen. Det er ganske let.

EDIT: nå, det var du så også selv kommet frem til - back to work :-)

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

har skam undersøgt sagen i mellemtiden :) Og er blevet det klogere.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Divergens:

Hej Martin

Det er ikke sikkert, at jeg forstår din problemstilling rigtigt, men er det ikke "blot" at lave en action der:

1: file / automate / fit image til 200 x 140

2: image / canvas size  til (absolut) 200 x 140 med extension color  = hvid

...og så køre et script med denne action på en mappe med alle billederne?

Ovenstående krøver dog, at alle billeder har dimesnioner på større end 200 x 140 da billedet ellers strækkes.

Venlige hilsener

Thomas

... og det script der skal køres ligger under | File > scripts > image processor ...

Elegancen ligger i at filerne kopieres til en anden folder - samtidig med at du har muligthed for at rulle en action over det - samtidig med at du bestemmer JPG kvaliteten på billederne (noget der kan få en traditionel batch til at stoppe hvis den ikke tager højde for det) - samtidig med at du kan smække en sRGB på.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Benny Thaibert | bit2b.dk:

Divergens:

Hej Martin

Det er ikke sikkert, at jeg forstår din problemstilling rigtigt, men er det ikke "blot" at lave en action der:

1: file / automate / fit image til 200 x 140

2: image / canvas size  til (absolut) 200 x 140 med extension color  = hvid

...og så køre et script med denne action på en mappe med alle billederne?

Ovenstående krøver dog, at alle billeder har dimesnioner på større end 200 x 140 da billedet ellers strækkes.

Venlige hilsener

Thomas

 

... og det script der skal køres ligger under | File > scripts > image processor ...

Elegancen ligger i at filerne kopieres til en anden folder - samtidig med at du har muligthed for at rulle en action over det - samtidig med at du bestemmer JPG kvaliteten på billederne (noget der kan få en traditionel batch til at stoppe hvis den ikke tager højde for det) - samtidig med at du kan smække en sRGB på.

Super godt begge to, det virker bare. Nu er det dog man ønsker at man havde Photoshop CS4 så den kunne udnytte lidt flere CPU kerner. Men den tager da ca. 1 billed i sek. Så det er super.. Tak for det.

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme Martin

Benny det kan være at du kan hjælpe med denne problemstilling:

Hvad gør man, hvis Martin havde haft 100 billeder, der lå under de ønskede fit.-dimensione, hvor man ikke ønsker at billedet strækkes. "Fit" virker jo både som op- og nedskalering. Det optimale ville være en "betinget" fit, med en klausul om at der ikke må strækkes. Kan du eller andre hjælpe med denne problemstilling?

Venlige hilsener

Thomas

E-købmand af guds nåde

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Divergens:

Velbekomme Martin

Benny det kan være at du kan hjælpe med denne problemstilling:

Hvad gør man, hvis Martin havde haft 100 billeder, der lå under de ønskede fit.-dimensione, hvor man ikke ønsker at billedet strækkes. "Fit" virker jo både som op- og nedskalering. Det optimale ville være en "betinget" fit, med en klausul om at der ikke må strækkes. Kan du eller andre hjælpe med denne problemstilling?

Venlige hilsener

Thomas

... lader være med at bruge "fit". Nøjes med canvas size.

Skal man finde de billeder der er "undermålere" først kan du med fordel anvende Bridge. Du kan søge og finde specificerede pixel dimensioner.

Er det noget der skal ske ofte kan man skrive et script der smager af "fit" men med betingelser.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)