Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karma og Topliste-orientering

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvorfor går du så meget op i de skide karma point? Altså klik på en bruger, og du kan se en fuld logbog... Så kan du jo evt læse 5-10 indlæg, og derefter har du et ret realistisk indblik i vedkommendes kompetancer.

Er det en, som bare jagter point, fremgår det jo tydeligt af svarerne.

Og husk hvor der er en topliste, er der altid nogle, som ser det som en succes, at være på denne og vil bruge alle midler for at komme på...

Ja.... topliste og karmapoint burde ryge ud til højre. Derimod bør man kunne rate hinanden. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Niels:

Fashion-Seller:

Hvorfor går du så meget op i de skide karma point? Altså klik på en bruger, og du kan se en fuld logbog... Så kan du jo evt læse 5-10 indlæg, og derefter har du et ret realistisk indblik i vedkommendes kompetancer.

Er det en, som bare jagter point, fremgår det jo tydeligt af svarerne.

Og husk hvor der er en topliste, er der altid nogle, som ser det som en succes, at være på denne og vil bruge alle midler for at komme på...

Ja.... topliste og karmapoint burde ryge ud til højre. Derimod bør man kunne rate hinanden. 

Helt enig og det foreslog vi jo os i den anden tråd... Så vi må krydse fingre for at det bliver indført...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvorfor går du så meget op i de skide karma point? Altså klik på en bruger, og du kan se en fuld logbog... Så kan du jo evt læse 5-10 indlæg, og derefter har du et ret realistisk indblik i vedkommendes kompetancer.

Er det en, som bare jagter point, fremgår det jo tydeligt af svarerne.

Og husk hvor der er en topliste, er der altid nogle, som ser det som en succes, at være på denne og vil bruge alle midler for at komme på...

Smile
Jeg tror egentligt ikke, at vi er uenige. 

Derfor mit forsøg ud i det humoristiske med kommentaren om "SPAM-O-METER".
Hvis nogen blev reelt stødt over det, var det ikke den primære hensigt.

Hensigten var - ud over det tilsyneladende forfejlede forsøg på humor - at signalere at TOP-bidrager betegnelsen måske kan måles på et mere "retfærdigt" grundlag.

Fashion-Seller:

Er det en, som bare jagter point, fremgår det jo tydeligt af svarerne.

Og husk hvor der er en topliste, er der altid nogle, som ser det som en succes, at være på denne og vil bruge alle midler for at komme på...

Det er her, vi på ingen måde er uenige. Smile
Men at man med skal sætte sig ned og "analysere" andres forumindlæg for at "verificere" TOP-bidrager betegnelsen, gør måske, at dens værdi udvandes.

Ja, det ved jeg ikke.
Nogle tager de karmapoints meget seriøst.
Nye besøgendeAmino vil - alt andet lige - automatisk tage svar fra "Top-bidragsydere" og indehavere af en milliard karma points som de mest værdifulde svar.

I mange tilfælde vil det også være tilfældet, I andre måske ikke.

Hvis en værdiangivelse ikke er retvisende, kan den lige så godt fjernes?.  (Ment som et debat indlæg - ikke som fornærmelse af de, der eventuelt måtte føle sig stødt, ramt eller provokeret)  Angel

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Helt enig og det foreslog vi jo os i den anden tråd... Så vi må krydse fingre for at det bliver indført...

Se, vi ER enige Smile

Derfor .. på bedste Etta Cameron stil:
”Du skal have 5 store points! af mig" 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nielco IT:

Fashion-Seller:

Hvorfor går du så meget op i de skide karma point? Altså klik på en bruger, og du kan se en fuld logbog... Så kan du jo evt læse 5-10 indlæg, og derefter har du et ret realistisk indblik i vedkommendes kompetancer.

Er det en, som bare jagter point, fremgår det jo tydeligt af svarerne.

Og husk hvor der er en topliste, er der altid nogle, som ser det som en succes, at være på denne og vil bruge alle midler for at komme på...

Smile
Jeg tror egentligt ikke, at vi er uenige. 

Derfor mit forsøg ud i det humoristiske med kommentaren om "SPAM-O-METER".
Hvis nogen blev reelt stødt over det, var det ikke den primære hensigt.

Hensigten var - ud over det tilsyneladende forfejlede forsøg på humor - at signalere at TOP-bidrager betegnelsen måske kan måles på et mere "retfærdigt" grundlag.

Fashion-Seller:

Er det en, som bare jagter point, fremgår det jo tydeligt af svarerne.

Og husk hvor der er en topliste, er der altid nogle, som ser det som en succes, at være på denne og vil bruge alle midler for at komme på...

Det er her, vi på ingen måde er uenige. Smile
Men at man med skal sætte sig ned og "analysere" andres forumindlæg for at "verificere" TOP-bidrager betegnelsen, gør måske, at dens værdi udvandes.

Ja, det ved jeg ikke.
Nogle tager de karmapoints meget seriøst.
Nye besøgende på Amino vil - alt andet lige - automatisk tage svar fra "Top-bidragsydere" og indehavere af en milliard karma points som de mest værdifulde svar.

I mange tilfælde vil det også være tilfældet, I andre måske ikke.

Hvis en værdiangivelse ikke er retvisende, kan den lige så godt fjernes?.  (Ment som et debat indlæg - ikke som fornærmelse af de, der eventuelt måtte føle sig stødt, ramt eller provokeret)  Angel

Jeg fangede skam godt dit humoristiske indlæg, men så var det bare som om du drejede det over i noget ret seriøst.

Men vi er helt enige i alle punkterne. Og det mest retvisende for et forum er enten eksterne vurderinger, som giver point (dvs stemmer fra andre brugere) eller at man får et point pr besvarelse. Så kan man ik springe voldsomt frem ved at booste sine egne indlæg, så man virker top dollar aktiv og seriøs;D
Vi må krydse fingre for at de lytter til Niels og mit forslag i den anden tråd, om emnet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg kan slet ikke se nogen fornuftig mening med karma point og hvad ved jeg. Er vi he ikke for at give og få hjælp? Er vi her for at få gode ratings, mange karma points?

Kan jeg så købe eller vinde noget for alle de der point?

Næææ, afskaf den slags og lad det være et reelt forum for iværksættere

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Pakua:

Jeg kan slet ikke se nogen fornuftig mening med karma point og hvad ved jeg. Er vi he ikke for at give og få hjælp? Er vi her for at få gode ratings, mange karma points?

Kan jeg så købe eller vinde noget for alle de der point?

Næææ, afskaf den slags og lad det være et reelt forum for iværksættere

Man kunne måske lave et kompromis ved at sænte barren en smule med de points.
Altså hvis man nu fik 0 (nul) points for et indlæg - i stedet for de 3 man får i dag.
Så vil kun mange besvarelser og andres ratings øge den enkeltes karma.

Det vil ikke afskaffe karma points ( og derved straffe dem som er glade for karma points), og heller ikke være uden reel værdi, som i dag.

Kunne det være et kompromis? Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nielco IT:

Pakua:

Jeg kan slet ikke se nogen fornuftig mening med karma point og hvad ved jeg. Er vi he ikke for at give og få hjælp? Er vi her for at få gode ratings, mange karma points?

Kan jeg så købe eller vinde noget for alle de der point?

Næææ, afskaf den slags og lad det være et reelt forum for iværksættere

Man kunne måske lave et kompromis ved at sænte barren en smule med de points.
Altså hvis man nu fik 0 (nul) points for et indlæg - i stedet for de 3 man får i dag.
Så vil kun mange besvarelser og andres ratings øge den enkeltes karma.

Det vil ikke afskaffe karma points ( og derved straffe dem som er glade for karma points), og heller ikke være uden reel værdi, som i dag.

Kunne det være et kompromis? Smile

Ja eller dele ens karma point op i to, så det tydeligt viser hva de dækker over. Et tal med antal indlæg/besvarelser og tal med antal ***** fra andre brugere. Og så skal man ik kunne booste sine egne besvarelser!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino's forum kan jo som udgangspunkt kun det, som forummet det bygger på kan.
Man kunne så argumentere for, helt at fjerne karma, stjerner og grønne blokke og i stedet lade indlæggene stå for sig selv - det fungerede jo sådan, i lang tid før der blev skiftet platform.

Men er det virkelig så stort et problem?
Hvis nogle brugere, er mere aktive og hjælpsomme herinde, fordi de hamstrerer karmapoint, er det så ikke fint nok i den sidste ende?

Under alle omstændigheder er i hvert fald ret ligeglad, både den ene og den anden vej - jeg var bare nysgerrig mht. de grønne blokke og kunne ikke finde svaret på Amino. 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Pakua:
Kan jeg så købe eller vinde noget for alle de der point?

Jeg sælger i hvert fald en del på baggrund af den troværdighed, jeg har opbygget herinde.
Om min top-ti status har indflydelse på dette, tvivler jeg på.
Omvendt - hvis nogen synes, jeg er fed, fordi jeg bruger groteske mængder af tid på at hjælpe og diskutere herinde, så er det da OK med mig.

mvh Hans

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)