Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortjeneste på vare stor nok?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

 

jeg har fundet en forstærker jeg gerne vil sælge i min webshop (Ikke startet endnu) men jeg har ingen ide om hvad man tjener på sådan noget. Jeg er klar over hvad mine udgifter er på indkøb af forstærkeren + transport til dk + moms er, men når jeg regner det ud vil fortjenesten være 557kr pr forstærker solgt. Her skal der så betales skat +udgifter til webshoppen m.m. Jeg har andre ting at sælge på plads så der vil være andre varer også.

Men er det en normal fortjeneste på sådan en vare? Jeg synes selv ikke et er ret meget da jeg så en anden webshop sætte prisen på en forstærker ned med 500kr, altså må han have en større fortjeneste. Men det er, hvis det er for lidt, fordi jeg har en for høj indkøbspris ikke?

 

Takker på forhånd

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du mulighed for at finde lignende produkter hos konkurrenter så kan du sjusse dig frem til en fornuftig fortjeneste.

Jeg ved ikke helt hvad du mener med skat, men udgiften til webshoppen skal du ikke ligge på kostprisen, den hører til under drift.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Og tak for et hurtigt svar.

Ja jeg er med på at udgiften til webshoppen er under driften, men det jeg mente var, at driften jo skal betales af forstærkeren. Stick out tongue

Man skal jo betale skal af de penge man tjener på en forretning, altså på overskuddet i webben.

Jeg kan ikke rigtig finde frem til priserne da dette produkt bliver produceret i Ungarn og de andre på markeder bliver lavet i østen.

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kun har det ene produkt, så skal du sætte dig godt ind i markedet inden du sætter en webshop op, og begynder at bruge penge på markedsføring.

Når du kender dine konkurrenter rigtigt godt, kan du prissætte din forstærker udfra konkurrencen og i forhold til hvad du skal tjene på den. De 2 ting skal hænge sammen, ellers bliver der ikke meget business.

Bare klø på :-)

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg helt med på. Det er bare lidt svært når man skal være den forste til at tilbyde helt nye features på sådan en forstærker = den skal være lidt dyrere en de andre. :)

 

Vi har også andre ting på programmet men det er nu mere eller mindre på plads..

Tak for din hjælp..

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miccim

Har skrevet lidt om prissætning på min hjemmeside

Håber det kan hjælpe dig lidt

Du kan finde artiklen her

 

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser godt ud det læser jeg lidt lidt på :)

Mange tak

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende konkurrencen... Hvis du er den eneste der udbyder produktet i Danmark, så ville jeg nok sætte fortjenesten lidt op. Hellere prissætte lidt for højt og så kunne give rabat, end det omvendte. Husk at der også er noget psykologisk i at folk kan se at en vare har kostet mere før.

Hvis du hæver fortjenesten med yderligere 500 (uden jeg ved hvad slutprisen så bliver - og om det så stadig er interessant for hifi nørder) så kan du jo starte med at give alle Aminoer 500,- i rabat :). Eller køre kampagne på forstærkeren et par måneder om året...

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det er rigtigt. Men der hvor jeg se en udfordring er at forstærkeren kan købes billigere direkte ved producenten i ungarn så. Det er selvfølgelig noget mere besværligt for en kunde og så er det også lidt sværere at fortryde.

Men er det egentligt et problem? 

Eks: Pris i Ungarn ved producenten: 8750kr + Porto

Min pris på det ovenstående regnestykke: 8995kr + Porto.

Hvis jeg hæver prisen til 9995kr vild et ca give 1100kr til drift og skat. (hvor tidligere der var 500 ca.)

Igen det er et nyt produkt med nye features som man ikke kan få i Dk på nuværende tidspunkt. Jeg tror egentlig godt folk vil betale prisen på 9995kr, og så kan man give lidt rabat samt sætte prisen ned senere.  

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget der tyder på din kostpris er alt alt for høj. Hvis du skal lancere et nyt produkt i highend segmentet tror jeg simpelthen ikke du har en chance med så lav fortjeneste.

Lav avance er ok, hvis kvantiteterne er høje, men små kvantiteter og lav avance, er en skidt kombination.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)