jeg har fundet en forstærker jeg gerne vil sælge i min webshop (Ikke startet endnu) men jeg har ingen ide om hvad man tjener på sådan noget. Jeg er klar over hvad mine udgifter er på indkøb af forstærkeren + transport til dk + moms er, men når jeg regner det ud vil fortjenesten være 557kr pr forstærker solgt. Her skal der så betales skat +udgifter til webshoppen m.m. Jeg har andre ting at sælge på plads så der vil være andre varer også.
Men er det en normal fortjeneste på sådan en vare? Jeg synes selv ikke et er ret meget da jeg så en anden webshop sætte prisen på en forstærker ned med 500kr, altså må han have en større fortjeneste. Men det er, hvis det er for lidt, fordi jeg har en for høj indkøbspris ikke?
Hvis du kun har det ene produkt, så skal du sætte dig godt ind i markedet inden du sætter en webshop op, og begynder at bruge penge på markedsføring.
Når du kender dine konkurrenter rigtigt godt, kan du prissætte din forstærker udfra konkurrencen og i forhold til hvad du skal tjene på den. De 2 ting skal hænge sammen, ellers bliver der ikke meget business.
Det er jeg helt med på. Det er bare lidt svært når man skal være den forste til at tilbyde helt nye features på sådan en forstærker = den skal være lidt dyrere en de andre. :)
Vi har også andre ting på programmet men det er nu mere eller mindre på plads..
Uden at kende konkurrencen... Hvis du er den eneste der udbyder produktet i Danmark, så ville jeg nok sætte fortjenesten lidt op. Hellere prissætte lidt for højt og så kunne give rabat, end det omvendte. Husk at der også er noget psykologisk i at folk kan se at en vare har kostet mere før.
Hvis du hæver fortjenesten med yderligere 500 (uden jeg ved hvad slutprisen så bliver - og om det så stadig er interessant for hifi nørder) så kan du jo starte med at give alle Aminoer 500,- i rabat :). Eller køre kampagne på forstærkeren et par måneder om året...
Jo det er rigtigt. Men der hvor jeg se en udfordring er at forstærkeren kan købes billigere direkte ved producenten i ungarn så. Det er selvfølgelig noget mere besværligt for en kunde og så er det også lidt sværere at fortryde.
Men er det egentligt et problem?
Eks: Pris i Ungarn ved producenten: 8750kr + Porto
Min pris på det ovenstående regnestykke: 8995kr + Porto.
Hvis jeg hæver prisen til 9995kr vild et ca give 1100kr til drift og skat. (hvor tidligere der var 500 ca.)
Igen det er et nyt produkt med nye features som man ikke kan få i Dk på nuværende tidspunkt. Jeg tror egentlig godt folk vil betale prisen på 9995kr, og så kan man give lidt rabat samt sætte prisen ned senere.
Der er noget der tyder på din kostpris er alt alt for høj. Hvis du skal lancere et nyt produkt i highend segmentet tror jeg simpelthen ikke du har en chance med så lav fortjeneste.
Lav avance er ok, hvis kvantiteterne er høje, men små kvantiteter og lav avance, er en skidt kombination.