Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barsel for ansat i eget firma

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ansat i mit eget ApS og er funktionærlønnet, og der indbetales til barsel.dk
Jeg er kommende far og ønsker at holde barsel, men ved ikke hvordan det skal foregå rent praktisk mht. ansøgning/angivelse mm.

Jeg har spugt barsel.dk, men svaret her er at der ikke skal søges direkte hos barsel.dk men at det foregår automatisk når man søger dagpengerefusion hos medarbejderens bopælskommune (via blanket DP401). Jeg har fundet denne blanket via google, men jeg har ikke fundet nogen forklaring eller beskrivelse hverken på min egen kommunes hjemmeside eller via kl.dk, og jeg synes ikke blanketten er specielt selvforklarende. Jeg er f.eks. forvirret over om man skal angive noget før barsel afholdes eller først bagefter?

Derudover ønsker jeg at vide hvor meget barsel der er forbeholdt henholdsvis far/mor/fælles. Hos GL (som min hustru er medlem af) hedder forholdet 6/6/6, men er dette generelt, og dermed også gældende for mig?

Planen er at jeg holder 2 uger efter fødslen, og hvis der er 6 uger sat af specielt til faderen, så ønsker jeg at holde disse som 1 dag om ugen i 30 uger, for stadig at kunne holde gang i mit firma. Er dette muligt og hvordan gør jeg?

Håber at der er nogle kloger hoveder her på Amino der kan hjælpe mig :-)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)