Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder Business Intelligence?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg har snart set en del definitioner af begrebet, Business Intelligence, og er efterhånden lidt forvirret over hvad dette nye buzz word dækker over for de, som ved hvad de snakker om.

Nogen, som kan hjælpe med en forklaring?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Se om du får noget ud af definitionen via google:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=define%3ABusiness+Intelligence&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=



Mvh,

Rasmus Grønbæk


Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak, Rasmus

Jeg har set på det tidligere også. Altså et ord for "forretningsanalyse og beslutningsgrundlag via data fra alt inkl crm"

Ret omfattende og løst. Jeg spekulerer på hvordan man mon kan sælge software og konsuletydelser til det, jeg mener det må jo være en meget forskellig opgave fra fag til fag?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er en udybet forklaring: http://en.wikipedia.org/wiki/Business_intelligence

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil forsøge mig med en rimelig kort og rimeligt ikke-teknisk forklaring

Idag bruger stort set alle databaser til at have styr på deres data om kunder, varer, produktion osv. osv. Og man kommer hurtigt op på meget meget meget store og også meget komplekse mændger af data, som ofte ligger i forskellige databaser.

Først laver man en form for rensning og soreting af disse kolonorme mængder data (og det er et stort fagområde i sig selv) og lægger forskellige strukturer ind, så dataene bliver mere håndterlige. Det hedder datawarehouse.

Bagefter har man så forskellige værktøjer (og eksperter) som kan trække data og tendenser i warehouset ud. Og det er det, der kaldes BI buiseness intelligence. Lavet rigtigt kan man sammenligne data, som ellers ville være for overskuelige, og f.ek.s finde ud af, at man sælger koldskål i Danmark når det er sommer og solen skinner  eller teste på andre parametre, som måske har en indflydelse på f.eks. salg af en vare.

Den helt korte forklaring er, at det er en meget avanceret krystalkugle man kan kigge i og dreje rundt



Fra Herning
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra Herning
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

hvis det fortsat er interessant for dig, vil jeg anbefale dette link

https://www.infosuite.dk/business-intelligence/hvad-er-business-intelligence/

Her kan du også få indblik i en konkret løsning fra danske Infosuite, der har udarbejdet deres eget software, der kan skabe værdi for såvel til store som mindre virksomheder. Et af de unikke ting ved InfoSuites Business Intelligence løsning er integration til en virksomheds budgetteringsprocesser... Således bygger alle analyser mv. der kan skabes i BI værktøjet på det de samme data som anvendes til budgettering, hvad enten det er driftsbudgetter eller likviditetsbudgetter. Læs evt. om budgetmodulet her: https://www.infosuite.dk/budgettering/

Hilsen 

Claus

Fra odder
Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Fra  Inspari Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Anders

Jeg ved ikke om det stadig har interesse? Jeg søgte på business intelligence og denne tråd kom frem, så jeg tænker der stadig er en del som læser dette...

Jeg vil anbefale at du tager et kig på inspari's hjemmeside. Der er sket ekstremt meget i markedet siden denne tråds oprindelse og machine learning og predictions er nogle af de ting du også  bør undersøge i forbindelse med business intelligence.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)