Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godkendelser af et nyt produkt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har kun en mundtlig aftale med et firma i udlandet om distributøraftale vedr et nyt produkt, men produktet skal først godkendes i DK og EU, men firmaet vil have mig til at søge om godkendelsen, har det noget juridisk bindene på sig at godkendelsen står på mit firmanavn når det udenlanske firma ikke givet mig en kontakt endnu.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som distributør af produktet i Danmark vil det som regel være dit ansvar at produktet lever op til de lovmæssige krav der måtte være til produkttypen. Så den del er jo sådan set OK - firmaet vil sikkert ikke have at du sælger noget uden at have godkendelserne i hus.

Men om det kan have nogle konsekvenser for dig, hvis nu det ender med at de ikke giver dig en kontrakt (går ud fra at der er det du mener), det er nok noget du bør vende med en advokat der kender til området. Lad være med at spare på lige netop dette område!

mvh Carsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak,

Ja, jeg er bange for at jeg kommer til at bruge en masse tid og lagt en masse resurser på spil uden at ende med en kontrakt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Akdag:

Hej,

Jeg har kun en mundtlig aftale med et firma i udlandet om distributøraftale vedr et nyt produkt, men produktet skal først godkendes i DK og EU, men firmaet vil have mig til at søge om godkendelsen, har det noget juridisk bindene på sig at godkendelsen står på mit firmanavn når det udenlanske firma ikke givet mig en kontakt endnu.

Hvad type produkt er der tale om?  har du undersøgt hvad godkendelse der kræves for at produktet må sælges?

Mvh

Ravn

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Godkendelserne er jeg igang med, men mit problem er kontrakter med det udenlanske firma. I danmark har jeg også fundet en mulig stor investor/samarbejdspartner. Jeg vil jo gerne have kontraktenaftalen under mit firma og starte et samarbejde med investoren / samarbejdspartneren. Hvilken form for kontrakt skal der lave mellem mit firma og samarbejdsapartneren når nu jeg gerne vil have distributoraftalen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

En forhandler eller Agentaftale, husk ikke noget med for korte perioder, du risikerer at bygge noget op for at miste det hurtigt...

Mht. Hæftelser og produktansvar for forhandlere, har jeg tidligere læst denne på forbrug.dk

Men tag en kompetent advokat med ind over, en der er inde Agentaftaler og international købelov, også fordi du nævner investor

God vind

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)