Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms / likviditet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er nystartet, og skal lave moms-indberetning her d. 2. juni...jeg ha' skal ha' MOMS retur og derfor er jeg interesseret i at høre om jeg må indberette allerede nu? Og hvis nej, hvor lang tid går der så efter den 2. juni før man får dem retur?

mvh

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ja du kan sagtens indberette nu, du behøver ikke vente til 2. juni. Jo hurtigere du indberetter jo hurtigere får du dine penge

Lone

www.netaccounting.dk

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

Dvs jeg kunne indberette 1/4 for første kvartal hvis det var det jeg ville?

HAr du nogen ide om hvor hurtigt det går før man får sine penge, hvis man fx indberetter i dag?

mvh

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på beløbets størrelse. Jeg tør næsten ligge hovedet på blokken for, at såfremt beløbet er over en bagatelgrænse så får du lov at svinge forbi SKAT eller de besøger dig for at godkende det på baggrund af bilag. Har fortsat min første oplevelse tilgode hvor det ikke var sådan, både hos mig selv og mine omgivelser. Men igen det er kun en personlig erfaring og måske langt fra praksis i resten af landet.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du allerede nu er klar til at indberette momsen, kan du sagtens gøre det allerede nu - ud fra et likviditetsmæssigt synspunkt vi det bestemt også være en fordel.

Venlig hilsen

Morten Christensen

ww.oekonomikonsulenten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT skal udbetale returmoms senest 21 dage efter indberetningen, medmindre dit momsregnskab

bliver udtaget til kontrol.

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt uden for kategori...(men dog ang. moms)

Jeg har fået min leverandør til at sende en proforma-faktura på min første ordre...han har lagt 6 % VAT (moms) oveni. Leverandøren er fra Holland. Skal jeg betale de 6 % af beløbet til ham?? Jeg troede egentlig ikke jeg skulle betale momsen......?? Jeg har selvfølgelig et CVR-nr.

Mvh

Christian

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du importerer varer fra udlandet til videresalg skal der ikke udenlandsk moms på fakturaen. Desuden er momsen højere end 6 % i Holland, så det lyder lidt mærkeligt, du skulle tage og spørge leverandøren hvad det er at der er lagt på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har oplyst dit CVR.nr. med DK foran, er handelen uden moms.

Det behøver ikke være til videresalg, som nævnt ovenfor.

Du kan jo sagtens importere f.eks. en maskine til eget brug i virksomheden, uden at den er til videresalg.

Den vil så også være momsfri.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne:
Desuden er momsen højere end 6 % i Holland,

Ja udgangspunktet er 19%, men der er nogle produkter eksempelvis fødevarer. hvpor satsen er 6%.  Mener også at nogle ædelmetaller (eksemplvis sølvmønter) ligger på den sats...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)