Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil på "papegøje-plader"

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Fra  www.paradise4kids.dk Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt en billig momsfri van på de nye papegøjeplader. Bilen står i virksomheden og der er ingen som bruger den "privat", men min revisor påstår at jeg bliver beskatte af kr. 40000,- pga. den er momsfri.

Bilen har kostet kr. 19800,- momsfrit og er købt for at jeg skulle undgå at betale kørepenge til mine ansatte, når vi skal ud til kunder, på posthuset osv. osv. og på den måde gøre kørselsudgifterne billiger for firmaet, men det ser ud til at jeg bliver straffet for det...

Er der nogle som har erfaring med dette?

HJÆLP!

,mvh

Jan

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke revisor, men mener faktisk at det er rigtigt at det vil koste når den har været anvendt som privat og skal tilbage til erhverv, altså hvor man trækker moms ud af den.

Det som i kan gøre som når er lettes for jer, det er at føre kørebog. så er det kmpenge, det er det som små virksomheder gør hvor de bruger bilen som blandet privat/erhverv.

Hilsen

Desirees Mand Dennis

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke det forespørgslen går på. Det vi taler om er beskatning af fri bil, og der er jeg enig med revisoren. I og med at man får indregistreret bilen på papegøjeplader er det jo netop en erkendelse af at bilen anvendes privat. Du bør klart overveje at bilen ikke bør indgå i virksomheden, og i stedet beregne skattefri godtgørelse for den erhvervsmæssige anvendelse og det har revisoren formentlig også sagt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vejle
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Fra  www.paradise4kids.dk Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er ikke bevist sat på "papegøjeplader", men købt sådan af vores virksomhed, det var den rigtige bil til den rigtige pris... og vi har ikke brug for en bil som skal anvendes til privat kørsel. Den skal kun bruges til erhvervskørsel, mellem virksomheden, kunder og posthus.

Så er jeg fanget i en fælde?, i såfald skal bilen omg. sælges igen!!!!

Jeg er ked af at for at spar firmaet for dyre km-penge til mig, så skal jeg beskattes af en privatkørsel som jeg ikke gør brug af eller har brug for!!!

Jan

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er du ikke men uanset hvad skal du godtgøre at bilen kun anvendes erhvervsmæssigt og det kan ofte være vanskeligt.

Spare firmaet for dyre kilometerpenge ? Du skal jo ikke udbetale kilometerpenge til de ansatte men til dig selv og det gør så måske at du kan reducere dine hævninger. Prisen herfor er jo også at firmaet ikke afholder driftsudgifter på bilen. Det gør du. Medmindre bilen stort set ikke anvendes og anvendes erhvervsmæssigt, eller der er meget store reparationsudgifter vil det altid bedst kunne svare sig at få skattefri godtgørelse når vi taler om en bil i denne prisklasse. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vejle
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Fra  www.paradise4kids.dk Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Nej det er du ikke men uanset hvad skal du godtgøre at bilen kun anvendes erhvervsmæssigt og det kan ofte være vanskeligt.

Spare firmaet for dyre kilometerpenge ? Du skal jo ikke udbetale kilometerpenge til de ansatte men til dig selv og det gør så måske at du kan reducere dine hævninger. Prisen herfor er jo også at firmaet ikke afholder driftsudgifter på bilen. Det gør du. Medmindre bilen stort set ikke anvendes og anvendes erhvervsmæssigt, eller der er meget store reparationsudgifter vil det altid bedst kunne svare sig at få skattefri godtgørelse når vi taler om en bil i denne prisklasse. 

 

Dvs. at du mener at jeg kan undgå at blive beskatte af "fri-bil" ved at føre fuld kørebog?

Jan

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du via denne kan godtgøre at du kun har foretaget kørsel som anses erhervsmæssig, men der skal ikke meget til at tilsidesætte et kilometerregnskab. Det er blot nogle afvigende afstande, fejlregistreringer o.l. Herudover er et kilometerregnskab i sig selv afslørende i forhold til kørsel mellem bolig og virksomheden eller andre faste kunder hvor man kan ryge ind i den såkaldte 60 dages regel.

Dette går på fordeingen af kørslen.

Taler vi egentlig fri bil beskatning er det som udgangspunkt umuligt at undgå fri bil beskatning hvis bilen står parkeret på boligen

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt forkert måde at gøre tingene på, du køber den privat til de 20.000kr, betaler personligt forsikring+vægtafgift, for dernest sætter den til rådighed for virksomheden, så får du, og jeg mener satsen er 3,58kr skattefrit pr km op til 20.000km, køre du oer 20.000km får du for rest km 1.90kr pr km. SKATTEFRIT, dvs virksomheden betaler dig for at ligge bil til.

 Skal siges, dette kan du kun med 1styk bil. jo flere km, jo større forretning er der på denne løsning.

Hvis det skal være inreg i virksomheden som køber bilen så er det ganske rigtigt at momsen skal udtrækkes, og køre på normalt regnstykke som erhvervsbiler. ellers beskattes denne som en personbil som er skattepligtig.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk også hvad jeg skriver ovenfor. Men det er ikke rigtigt at man ikke kan have flere private biler som anvendes erhvervsmæssigt og som der derfor oppebæres kørselsgodtgørelse for.  Bemærk dog at der ikke kan oppebæres skattefri godtgørelse for kørsel der er foretaget af medarbejderne.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)