Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung webshop start - lovligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg skriver her, fordi jeg virkelig er kommet i tvivl. Jeg er 15 år, og vil utroligt gerne starte en webshop. Dette kan lade sig gøre på flere måder, bl.a. ved at få en forældre til at stå som ejer, men så skal jeg jo betale meget mere i skat.

Jeg har også hørt om en anden løsning, der ville være perfekt for mig. Den går ud på, at man bare opretter webshoppen uden at angive det nogen steder. Først når året er omme angiver man overskudet som B-skat på sin selvangivelse, hvorefter man vil betale sin egen skatteprocent, der i mit tilfælde er 8%.

Jeg ved dog ikke om dette er lovligt, når man ikke er myndig. Jeg har mødt flere her på siden, der mener det. Jeg kender også andre unge, der har gjort det på den måde og deres forretning kører uden problemer. Men når man kontakter Skat, Erhvers- og Selskabsstyrelsen, Startvækst eller lignende afviser de alle sammen det. (Eller det vil sige, at jeg har faktisk prøvet at ringe til Skat to gange. Den ene gang sagde de, at dette var lovligt, og den anden gang det modsatte).

Faktum er, at jeg nu er meget i tvivl. Jeg vil gerne høre jeres meninger. Meget gerne med et argument, bevis eller lignende, der redegøre for dette.

På forhånd tak.

Hilsen Alexander

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sendt dig en PM

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke gøre mig meget klog på det, men så længe du holder dig indenfor rammerne af hvad er tilladt for arbejde i din aldersgruppe kan jeg ikke se noget problem. Der vil blot være tale om privathandel via webshop og ikke en webshop med dig som erhvervsdrivende.

Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

scagrp: Vil du præcisere forskellen på privathandel via webshop og en webshop med mig som erhversdrivende?

Hilsen Alexander

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis.

I korte træk sælger du som privat istedet for erhvervsdrivende.  Altså du er ikke momsregistreret. Det er der som sådan ikke noget i vejen for,  men hver opmærksom på det er to helt forskellige regelsæt der gør sig gældende i lovgivningen vedr. afhængig af om det er det ene eller andet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)