Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er mulighederne for at brygge sine egen sodavand?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 05:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle... Da jeg ikke ved så vildt meget om mulighederne for at producere sodavand e.l. kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke der muligheder der er for at få produceret sodavand af eget mærke og smag? Er det normalt at få et bryggeri til at producere en mindre mængde i starten? eller hvordan?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan tage fat i et af de små bryggerier så kan de hjælpe dig videre.

Evt. Bryggeriet Vestfyen kunne måske være interesandt, hvis du vil have dem til at lave dine sodavand!

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krissel.

Egentlig så vil jeg mene det kommer an på hvor stort det skal være. Vil du dyrke forretning på det eller bare lave lidt for sjov. For hvis det er forretning, så gælder det om at skille sig ud fra mængden med nogle slags end Sport, Squash og Cola Smile

På de fleste flasker står ingredienserne, og så kan du jo prøve og se om du kan komme på besøge hos feks. Saltum, Harboe, Coca Cola, Frem (Ved jeg arrangere rundvisning), og Fuglsang i Haderslev.Smile

Men held og lykke med det.

 

 

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krissel

At lave sin egen sodavand er i princippet ikke så svær, da det i bund og grund er vand, sukker og essen. Udfordringen ligger i hvilket omfang, som Winther beskriver. Men det kan sagtens lade sig gøre, du skal bare have penge til at betale for den første produktion. Det mest normale er dog at starte med privat labeling - du sætter din egen etikette på en i forvejen eksisterende sodavand, her er mængden ikke så stor du skal starte ud med, prøv Ørbæk, Vestfyn eller Skal. 

Ydermere skal du nok starte med at lave en forretningsplan på det, da der er mange andre områder du skal tænke på såsom layout, markedføring, distribution, lager - pant og regnskab herunder etc..

Men mit bedste forslag er at du starte med at skrive nogle af dine tanker ned og så kontakter et bryggeri og hører den hvorvidt det er muligt og omkostningerne herunder, når du kontakter bryggerierne er det vigtigt at du kan "flaske" det sætte det på flaske og skifte etiketter ud, ikke alle små bryggerier kan dette og skal derfor leje denne ydelse e.l.

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hancock i skive laver privat label til en del forskellige firmaer og kroer mv. så der kan det sagtens lade sig gøre, de skiller sig også ud med bl.a en sportscola og flere andre sodavand som ikke fåes hos mange andre bryggerier, så det var da muligt at starte der.

 

Mvh.

Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej undskyld jeg svarer så sent. Tak for de mange råd og forslag:) altid godt med gode svar som man kan bruge til noget;)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)