Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM firma?

Side 7 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter-Netværker.

Det er lidt sjovt, at du håner mig for at være offentligt ansat.
Jeg vil overlade det som en opgave til dig, at regne ud hvorfor jeg synes det er sjovt

Mvh.
Peder.


Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peder

Jamen igen beklager jeg mit uhensigtsmæssige lange indlæg.

Personligt tror jeg ikke på, at ens succes skabes på at være placeret højt oppe i systemet. Som jeg ser det, så kan man lave en god forretning et hvilket som helst sted i systemet.
En god placering er ikke lig en god forretning. Men alt efter systemet, så kan det for den aktive netværker være en fordel at være vel placeret - men det er jo ikke placeringen som er det altafgørende. - Det altafgørende vil jo altid være, at man får fingeren ud af starthullet.

At det i disse dage er en trend, at succes er noget man "sover sig til" definerer på ingen måde den forretningsfilosofi som udgør MLM. - Din succes skabes via din indsats og din viden omkring det som du foretager dig. - Det involverer en tillid til det valgte firma og én selv og IKKE en tillid til ens position, momentet/timingen, upline/downline, system eller betalingsplan eller andet.
Hvis man hviler sin succes på nogle enkelte elementer i et firma, hvad vil man så gøre når disse ikke holder vand?
Når man så via sin "topposition" ikke synes at opnå sin succes, hvad eller hvem skal så skabe den?

Du kan sikkert se, hvor let "salgsargumenter" kan gå hen og blive til uheldige statements / løfter og man går jo helt galt i byen, når man brolægger folks vej direkte imod en skuffelse.
Spørg desuden dig selv om, hvor meget succes man kan skabe med et netværk af repræsentanter der ligger mageligt i deres topposition og venter på at "skumme fløden"? - MLM er altså ikke en lotto kupon.

Med dette sagt, så kan jeg sige at "de øverste lag" jo absolut HAR bidraget og formegentlig stadig bidrager med noget. - I et MLM firma er det jo lige præcis "de øverste lag", som har sat gang i hele den forretning der befinder sig i deres netværk. - Når du så kommer ind i dette netværk, så befinder du dig lige præcis dér, hvor "de øverste lag" befandt sig, da de startede og jeres muligheder er som udgangspunkt de samme - blot på forskellige tidspunkter i historien. - Hvis de skummer fløden, så er det formegentlig på baggrund af et veludført stykke netværksarbejde.

MLM er jo i grunden intet mere end muligheden for, at kunne opnå en Royalty på en produktomsætning.
De fleste almindelige mennesker har ikke nogen mulighed for, at kunne opnå en Royalty på noget som helst - for det kræver jo ligesom, at de har skabt "noget".
Med MLM kan helt almindelige mennesker opnå denne Royalty og de er jo frit stillede mht. hvordan og af hvad de ønsker at opnå denne og dertil findes et utal af meninger.
Noget af det tætteste vi kommer på, at opnå en Royalty udover MLM ville så være et Franchise og så er vi oppe i en helt anden prisklasse og inde i noget som er langt mere krævende og desuden ofte underlagt en fast pladsering et eller andet sted.


Det øvrige du kom ind på, tror jeg er vedrørende de frontfigurer der bruges i MLM (henv. "de øvre led")!?
Dette er i grunden et helt kapitel for sig, men frontfigurerne er i hvert fald nogle mennesker, som har afprøvet systemet og produkterne i praksis og de bruges hhv. til statements og træning/motivation. - Igen er der tale om nogle mennesker, som via konceptet har oparbejdet et solidt netværk af kunder og forhandlere. Disse mennesker arbejder ofte videre på deres forretning, men deres forretning arbejder også videre for dem. - Dette er et udtryk for det moment som finder sted, når man ved at duplikere en funktionel forretningsmetode sender et budskab helt ud til folk, som man aldrig har mødt eller snakket med før.

Men ligesom man kan duplikere succes, så kan man også duplikere fiasko. Hvis der er tale om hele netværk bestående af "fiaskoer", så er der sket en brist i duplikationen. - Det er vel lidt det der menes med, at succes avler succes og at fiasko avler fiasko.

En MLM succes skabes jo af, at en masse mennesker laver en lille smule. Dette gør, at hvis man har et netværk bestående af f.eks. 10.000 mennesker; jamen så
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-08-2006 00:47:36 Forfatter: Peder Møller

Jeg ville bestemt tro, at størstedelen af presseomtalen af MLM er negativ.
Pressen kan jo bedst lide at tale om problemer.

Mvh. Peder


 

Da MLM-virksomheder generelt IKKE bruger penge på reklamer, er der dermed IKKE noget incitament for pressen til at skrive noget positivt om MLM - tværtimod...!?

 

Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej alle,

En gang for alle - MLM er konstrueret som en pyramide - bunden betaler, toppen tjener.
At de mange fortalere for projekterne så krydrer det enkelt projekt men masser af fine ord og salgsgas - forandrer ingenting.

MVH
Lars

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars

Velkommen til debatten om MLM - og tak for din ultra korte visdom.

Jeg stod selv totalt uforstående overfor denne "mystiske" forretningsform for få år siden, men - som med så meget andet i livet - så hjælper det med eksakt viden om tingene = studier. Ikke ensbetydende med at man af den årsag falder for forretningsformen, men ens argumenter for ikke at deltage holder måske mere vand. Det er således direkte forkert at bunden betaler til toppen.

Når det er sagt så respekterer jeg naturligvis din holdning til MLM - det er ikke noget for dig. Fint. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Omend jeg selv er kritisk overfor MLM synes jeg også ovenstående indlæg virker lige lovlig kortfattet :) Desuden synes jeg slet ikke nødvendigvis det er pyramidestrukturen i sig selv der er hovedproblemet med MLM - det er måden denne pyramide opbygges på, bonusplanerne og ikke mindst hvor mange niveauer der arbejdes i som jeg synes kan være problematisk. Og dertil kommer de mange andre ting som jeg og andre gennem tiden har påpeget - så det er der ingen grund til lige her og nu, igen, at gentage :)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-08-2006 00:47:36 Forfatter: Peder Møller

Jeg ville bestemt tro, at størstedelen af presseomtalen af MLM er negativ.
Pressen kan jo bedst lide at tale om problemer.

Mvh. Peder


Jeg ved godt at det er lidt et emneskift, men syntes lige at jeg ville kommentere det i denne forbindelse. Gennem de sidste 6-8 måneder er jeg simpelthen holdt om med at følge med i den "almene" presse. Jeg fandt ud af (som de fleste andre sikkert ved), at det jeg brugte min tid på, afspejlede sig i en masse andre ting i min dagligdag.

Så når jeg brugte tiden på at læse om negative ting (mord, terror, vold, incest, sygdomme, katastrofer.........), så blev min "indstilling" generelt lidt mere negativt præget. Det kan godt være at jeg er lettere påvirkelig end de fleste, men jeg vil nu vove en påstand om at der er lidt om snakken.

Jeg kan kun sige at det er en befriende fornemmelse at kunne nøjes med at koncentere sig om positive ting og det giver ekstra energi i hverdagen.

Bare lige mit lille "off topic" input. 

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

MLM virksomheder er meget udskældte, og for en del er det berettiget. Alt for mange lover at det er nemt at tjæne penge, og det kan det være hvis du er dygtig. At være dygtig betyder for mig, at jeg ikke skal have min familie og venner til at købe af mig hele tiden, men hele tiden få nye FRIVILLIGE kunder, som handler hos mig fordi jeg har et fantastisk produkt. Det KAN godt lade sig gøre. MEN ingen bliver rige af at sidde hjemme i sofaen, heller ikke i et MLM firma. Vi får bomus af at hjælpe nye samarbejdspartnere i gang, men de fleste gør også et stort arbejde. Vi bruger meget tid og udlåner vores "forretning" så vores bonus er løn for dette. Hos os kan man ikke sidde tilbagelænet og "score kassen", er du ikke aktiv frafalder retten til at optjæne bonus - og det er helt berettiget. Du kan ligeledes ikke få bonus ubegrænset ned i din "down line". Jeg oplever derfor mid selv og min forretning som meget reel og uden sidenstykke til andre "fup" firmaer.

Det gode ved MLM er at du kan opbygge din forretning i det tempo der passer dig. Jeg er syeplejerske ved siden af på deltid, og  bruger den tid som passer mig og min familie. Og jer er seriøs omkring dette.

Jeg har oplevet andre, som er meget aggresive i deres optegnelse af nye forhanldlere, og samarbejdspartnere, og det er usmageligt - hvis vores produkter er så gode som vi selv tror, er der vel ingen der behøver at overskride andres grænser.  

Med Venlig Hilsen Tania

Endnu en hjælp er at du kan købe en hjemmeside, nemt og billigt !

www.energetix.tv/cosmetix

Side 7 ud af 7 (68 indlæg)