Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 år og aner ikke en skid !

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har asperger.

og det igen en af mine ting er at jeg laver udregninger (der er en dybere ting i det men det gider jeg sgu ikke forklare det tager for langt tid)

men det korte og det lange er. Jeg ved det bare. Jeg kan ikke læsse en bog uden at huske vert et ord, jeg har læst jeg kan ikke forklare hvordan min hjerne virker men sådan er det.

einstein lavede også fejl. en matematik opgave han lavede mente han var UMULIG at løse men for et par år siden løste en russer den

jeg har lavet en fejl det siger jeg gerne.             Men gør i? måske

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak demib

det er en af de ting jeg skriver i notesbogen

Jeg er gået fra de dyre ider for et stykke tid siden

 

Jensen

jeg gider ikke jyde jokes.

og jeg gider heler ikke at få fortalt, at det og det er urealistisk. bare fordi at nogen menner den er urealistisk:

lad tiden og klokken afgøre det

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper ????:

jeg gider ikke jyde jokes.

og jeg gider heler ikke at få fortalt, at det og det er urealistisk.

At undgå Jydejokes, virker som et urealistisk mål.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil råde dig til at droppe al den snak om din sygdom - af to grunde:

  • Det gavner dig ikke at ende med et brand som "ham der Jesper med asberger" - det er for at sige det lige ud et røvsygt brand at have! Det er meget bedre hvis du bliver "ham den kloge Jesper", eller "ham det hjælpsomme Jesper", eller "ham Jesper med alle de gode idder" ...
     
  • Der er ingen der gider at investere i dine projekter på grund af medlidenhed. Ved at nævne din asberger hele tiden får man det indtryk, at du forventer en eller anden form for medlidenhed og det får dig til at fremstå lidt "ussel" - og det er jeg overbevist om ikke gavner dig.

Jeg siger det bare for, at du kan blive lidt bedre til at trænge igennem med det, som jeg tror du gerne vil :)

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper. 

Jeg tror du kan have rigtigt godt af at høre Martins opsang. Det er ikke kritik, men et, omvel lidt nøgternt, syn fra en garvet rotte (som der er en del af her på AMINO) på hvad man "ser" i unge lidt for kække eller smarte iværksættere

Når du nu høster noget kritik af et ellers meget lovende ide-projekt, er det nok fordi en mere garvet iværksætter/ide-producent ville vide hvornår det er en god ide at tage et projekt videre til "offentligheden" og ville også vide at det muligvis var vigtigt for de folk der fulgte din ides udvikling også at få at vide at du har lagt den på hylden.

Det var den professionelle "curtesy" du kunne have givet folk.

"Tak for opbakningen, men jeg har valgt på nuværende tidspunkt at ligge den på hylden. Det viste sig ikke at være rentabelt lige nu og her". 

Du kan nu mærke at dine "street credit" i AMINO øjne falmer en smule, og du har nu 2 muligheder.

1. Acceptere at det er sådan, og arbejde på at genskabe noget af det tabte. 

2. Skide på den opbakning du kunne få via AMINO og bare klø på. Du har jo masser af energi, viden og ideer. 

Bare mine 2c. 

-Karsten

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper ????:
jeg har lavet en fejl det siger jeg gerne.             Men gør i? måske

 

Masser :) - Dem lærer man mest af.

Hmm ...........................................................................

Det er selvfølgelig rart hvis du er én af de forholdsvis få med Aspergers Syndrom, der er i stand til at gå ud over ét fokusområde, som er karakteristisk ved folk med syndromet, og forsøger at beherske mange områder og har flere vidtgående interesser som du har vist, hvilket er helt specielt for dig, og det giver dig helt klart et bedre standpunkt end hvis det ikke havde været tilfældet.

Og da du ovenikøbet med tilbagevendende effekt åbner dig i et bredt socialt forum, modtager respons, besvarer den med relativt gode argumenter i et socialt samspil som her, har du kunne gå ud over de træk der er definitionen på din tilstand, hvilket er endnu mere bemærkelsesværdigt.

Så bliv ved med at kæmpe for det. Så kommer der helt sikkert noget ud af det.

 

Over and out.

Mvh Jonas

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

demib

jeg prøver ikke at få medlidenhed det er der sgu psokologer til. jeg prøver udelukende at foklare min tankegang. Som der er nogne der ikke aceptere og giver mig lort. jeg er kold i røven  over hvad folk menner om min væremåde.

 

jeg er ikke sgu her for at få støtte, det kan jeg fandme gå til grubbe møde for.

jeg er her for at få indsigt, fakta. Ikke hvad folk menner.

vis i menner jeg er en idiot eller dum så sig det. istedet for at være højrøvede

hilsen jesperGeeked

PS. vis folk mener at jeg ikke er en opfinder bare fordi at jeg ikke skriver mine ide´re herud så er det sgu fordi jeg er klog, vis jeg skriver lidt for meget herinde så kan jeg miste retten til patent.

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper ????:

jeg er ikke sgu her for at få støtte, det kan jeg fandme gå til grubbe møde for.

jeg er her for at få indsigt, fakta. Ikke hvad folk menner.

vis i menner jeg er en idiot eller dum så sig det. istedet for at være højrøvede

 

Den største indsigt du kan få på amino, er brugernes holdninger.

Der er ingen der mener, at du er noget som helst - andet end en god iværksætter når du kommer om noget tid og viser os det du har lavet.

Det kan være vi en dag får brug for din støtte.

 

Mvh Jonas

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jesper ????:

demib

jeg prøver ikke at få medlidenhed det er der sgu psokologer til. jeg prøver udelukende at foklare min tankegang. Som der er nogne der ikke aceptere og giver mig lort. jeg er kold i røven  over hvad folk menner om min væremåde.

 

jeg er ikke sgu her for at få støtte, det kan jeg fandme gå til grubbe møde for.

jeg er her for at få indsigt, fakta. Ikke hvad folk menner.

vis i menner jeg er en idiot eller dum så sig det. istedet for at være højrøvede

hilsen jesperGeeked

Hej Jesper

Lige nu lyder du dum, sorry...
Tag en slapper og gør som Mikkel skrev. Find en ting du kan overskue og følg den til dørs. Så skal du nok få den respekt du tørster efter og de gode mennesker på Amino tilgiver næsten al dumhed, så længe man siger undskyld og viser at man er hjælpsom over for andre.

Så tag nogle dybe indåndinger og fald ned på jorden, du skal nok blive til noget, hvis du kan lære at tøjle dit temperemant og acceptere at man ikke ved alt som 15 årig, selvom man er pisse klog..

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper, du kommer ikke langt i denne verden, hvis du ikke bliver lidt mere bevidst om, hvordan folk opfatter dig. En god "sælger" med en dårlig ide klarer sig bedre som iværksætter end det omvendte. Og uanset om man opfatter sig selv som "sælger" (det bryde jeg mig for eksempel ikke selv om, at opfatte mig selv som), så kommer man bare ikke uden om, at det at være iværksætter handler sindssygt meget omat kunne sælge - til partnere, til banken, til investorer, til pressen, til netværk. Kan man ikke sælge sin ide, så er det næsten umuligt at komme videre.

Og ligeså vel, som du kan forvente at folk acceptere dig, som du er, så må du også acceptere, den måde folk opfatter dig på baseret på det du siger og gør. Det er muligt du mener folk misforstår dig, men resultatet er det samme - det bliver sværere for dig at "sælge", og det skader i sidste ende dig selv mest.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)