Hej alle Aminoer og god påske.
Vi har en sko&børnetøjsforretning og planlægger, at lave en internet shop i forbindelse med forreningen. Vi ved ikke rigtigt hvor mange vare, man skal have. Man kan være meget heldig og ramme den rigtige målgruppe og varene stryger ud af internetbutikken, men vi kan også være så uheldige, at der ikke bliver solgt ret meget.
Er der nogen tommelfinger regl, med hensyn til indkøb, så vi ikke brænder inde med for stort varelager.
Venlig hilsen. Rikke. |
Hej Rikke,
Er det korrekt forstået, at det er de samme varer som I sælger idag, der skal ud på internet-shoppen eller er det et helt nyt sortiment?
Hvis det er det første, så skal I da ikke foretage nogen som helst yderligere indkøb, da I ikke får et monster salg fra dag 1. Tværtimod kan der sagtens gå noget tid inden de besøgende begynder at komme og specielt, når vi taler om sko og børnetøj, hvor konkurrencen ikke bare er massiv, men også benhård på nettet.
Hvis det er et nyt sortiment, så træd meget varsomt. Som nævnt ovenfor, så er det altså red ocean derude for sko og børnetøj og I kunne risikere at brænde inde med hele dynen, hvis I er uheldige. Dropshipping kunne være en løsning på dette som supplemet til jeres eget sortiment på shoppen. Så har I intet lager, men leverandøren sender varerne direkte til jeres kunde og I afregner så med ham.
Håber det var svar nok.
Flemming
Og nej: Der findes ikke rigtigt nogen tommelfinger-regler for indkøb mig bekendt.