Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udfyldelse af dealer application

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Allesammen

Jeg har fået nogle rigtig gode kontakter i usa, og de har næsten alle sammen vendt tilbage med forhandlerrabatter. Men for at blive oprettet som forhandler i deres system skal jeg udfylde dealer applications til næsten dem alle, men jeg aner ikke hvad mange af de ting de spørger om er, da jeg ikke har hørt om det.

Hvad Skriver man når de spørger efter/om:

Business license?

Federal tax i.d#?

Sales tax exemption#?

California resale certificate?

Seller`s permit no.?

P:O required? 

zip code?

Accounts payable person?

Cycle dealer?

Cycle dist.?

sales amount?

minimum advertized pricing (map)?

 

Nogle vil have man betaler med creditcard, Visa, Mastercard osv og der skal man opgive

Cardholders name

Expiration date 

Number

Ccv Number (hvad er det?)

Ccv2 number(hvad er det?)

Card billing address

Andre vil have en kopi af for og bagside af kreditkortene

Hvor sikkert er det?

andre igen vil have man skrive under på (ordret citeret):

 

This is my authorization to charge my creditcard below for our purchase of

---------------------------------------------------------------------------------------From

Firmanavnet fra usa, adresse.

 

Det lyder da ikke som noget der lige umiddelbart er så sikkert at gøre eller?

 

Det er sikkert nogle dumme spørgsmål, men er der ikke nogen der kan skære det ud i pap for mig..?!

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej knallert,

Mange af de felter er ikke beregnet på dig, men på indenlandsk salg i USA. Du skal bare svare på dem, der er relevante for dig, som firma i Danmark.

Jeg ville bede dem vende tilbage med et skema beregnet på export, ikke et indenlandsk skema. Det må de kunne, hvis de ellers er interesseret i export.

Når det er sagt, så skal du ALDRIG tage kopier af dit kreditkort eller indkøbe varepartier med et kreditkort. Det må klares med remburs, bankoverførsel eller hvad du mener er bedst i din situation. Evt. forhør dig i din bank. Deres erhvervsafdeling er vant til at håndtere den slags. Ved bankoverførsel er dine penge pist væk, når du først har overført dem, så her skal du føle dig sikker på hvad du gør.

Jeg skal besvare dine spørgsmål herunder:

Business license? Næringsbrev - anvendes ikke i DK for cykel og knallert forretninger, men du skal være importregistreret og det er dit CVR-nr, de skal bruge.

Federal tax i.d#? Stats-skatteprocent - ikke nødvendig at oplyse. (N/A)

Sales tax exemption#? 25%

California resale certificate? ikke nødvendig (besvar med N/A not applicable)

Seller`s permit no.? samme som CVR igen

P:O required? Postnummer (post kontor/distrikt)

zip code? Postnummer

Accounts payable person? Den i den virksomhed, der betaler regninger - dit navn altså

Cycle dealer? cykelforhandler - ved ikke hvad der menes, når det er taget ud af en sammenhæng

Cycle dist.? Melder pas på denne her - ser ud som cykel distance, men hvor langt man cycler er vel ligegyldigt?

sales amount? Omsætning eller salgspris afhængig af om de spørger, hvor meget du sælger for nu eller hvad du vil sælge varen til.

minimum advertized pricing (map)? Vejl. udsalgspriser

 

Nogle vil have man betaler med creditcard, Visa, Mastercard osv og der skal man opgive

Cardholders name: Kortholders navn

Expiration date : Udløbsdato MM/ÅÅ

Number: Kortnummer (xxxx xxxx xxxx xxxx)

Ccv Number (hvad er det?) (fire cifre på bagsiden af kortet i signatur-feltet)

Ccv2 number(hvad er det?) (3 cifre på bagsiden af kortet i signatur feltet - der står først 4 cifre og så 3 cifre sådan her: xxxx xxx)

Card billing address: Den adresse som kortholder er registreret på

Andre vil have en kopi af for og bagside af kreditkortene

Hvor sikkert er det? Glem det - tag ikke kopier af dit kort nogensinde og oplys ikke dine data fra kortet. Brug kun elektroniske overførsler, hvor disse tastes ind på en SSL-forbindelse, der er godkendt betalingsgateway (se mit indledende svar)

andre igen vil have man skrive under på (ordret citeret):

 

This is my authorization to charge my creditcard below for our purchase of

---------------------------------------------------------------------------------------From

Firmanavnet fra usa, adresse.

 oversat: Dette er min godkendelse til at trække mit kreditkort forneden til brug for betaling af --------------------------------- fra xxxxxxxxx,xxxxxx

Med venlig hilsen
Flemming
NB: Er de seriøse omkring export, så fremsender de formentligt gerne et relevant skema for dig og ikke et fyldt med felter, der ikke er relevante.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Udfra de oplysninger  firmaerne kræver af dig tyder alt på at de ikke har nogen erfaring med export til lande udenfor USA. Når amerikanere snakker om export er de typisk til andre stater i US. 

De fleste virksomheder i US har ingen erfaring eller kenskab til at exportere udenfor USA. Derfor vil du nok opleve at nogle firmaer ikke er specialt interesseret i en sådan export udenfor USA, da de ikke ved hvordan de skal håndtere en sådan sag.

Oplever du problemer med export fra US firmaer, er der mulighed for at få hjælp hos den amerikanske ambassades handelsafdelig.

http://www.buyusa.gov/denmark/en/contactus1.html

 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

De firmaer jeg skal handle med producerer motorsportskomponenter, og lever bla til nascar, leman, dragracingteams osv, de laver også mange high performance motordele til biler, motorcykler, dirt bikes, atv osv... Det er nogle store selskaber og det er også derfor jeg vil være sikker på at det bliver gjort rigtigt første gang, og generelt bare har brug for nogle gode indput...!

Så hvis der er flere der kan uddybe, eller kan komme med gode ideer, hører jeg gerne fra dem

mvh knallerten. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej knallert,

Du bekymrer dig unødigt. Du vil aldrig komme i "bad standing" hos en producent, fordi der er lidt bøvl med papirarbejdet. Det er KUN hvis der er betalingsproblemer eller du på en eller anden måde konflikter med deres interne regler.

Bare klø på, og så vil du se, at det nok skal gå glimrende alligevel.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt!!!

Jeg vil også enormt gerne have det her til at spille!

Jeg er bare lidt bange for at hvis papirarbejdet ikke er udfyldt rigtigt, gider de ikke bruge tid på at oprette mig i deres system og risikerer at blive betragtet som useriøs, da jeg jo ikke er en stor spiller på det marked, men det jo selvfølgelig det jeg prøver at blive, ved at prøve at komme mere og mere ind på det...

Flere indputs er velkomne....;-)

Mvh

Knallerten 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Prøv at kontakte firmaerne igen og gør det klart for dem at der er tale om export til et land udenfor USA.  Så skal du jo nok få svar på om de vil handle med dig.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)