Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af helsefrø fra Amerika?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og vil importere et mindre antal kg. helsefrø hjem fra Amerika, for at undersøge markedet for disse frø i Danmark.

 

Hvordan er jeg stillet mht:

- Told, moms, afgifter? her tænker jeg når det nu er "erhvervmæssig" henseende jeg importerer i.

- Direktiver? Da disse frø jo egentlig er et levnedsmiddelsprodukt/kosttilskud kunne jeg forestille mig jeg kunne komme i klemme her.

 

Har til sinde at bestille et beskedent parti hjem på ca. 10kg frø for at undersøge markedet inden evt. større ordrer - hvordan grejer jeg denne?
Vil til start bestille en prøve hjem af produktet på ca. 100g for at tjekke kvalitet, renhed osv, inden jeg placerer min større ordre.

 

mvh Anders

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det er ikke lovligt at importyere levnedsmiddeler fra andre lande ude tilladelse.  Vær opmærksom på at ikke alle frø og planter er tilladte at sælge som levnedsmiddel eller helseprodukt da de i DK anses for sundhedsskadelige eller narkotiske.

Ved noget om hvad plante/ træ frøene kommer fra? har du evt et latisk navn på dem? Har du nogen plan for hvordan vi vil tjekke kvalitet samt renhed eller typebestemme frøene? 

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)