Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura - markedsføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 Må man foretage en prissammenligning af ens egen produkt og konkurrentens produkt i forbindelse med markedsføring? Er det ok i henhold til MFL? Det kan oplyses at konkurrentens produkt priser fremgår af deres website

Hvis konkurrenten lige pludselig fjerner deres priser fra deres website, kan man da fortsætte prissammenligningen eller er man tvungen til at stoppe markedsføringen hvor der er prissammenligning?

 

 

 

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må hverken henvise eller opgive konkurrentens navn.. Det hører ind under god markedsføringsskik..

Din markedsføring må ikke "skade" andre selskaber. Andet end du hedder Morten Spiegelhauer

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

...men du må godt sige fx. "billigst i Danmark"....du skal bare kunne bevise det.

Og det er rigtigt nok, at du ikke direkte må skade din konkurrent. Men forbrugerne er heldigvis så prisbevidste, at de nok skal sammenligne priserne for digSmile

Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må som sagt ikke sammenligne direkte med en konkurrents priser/produkter.  Men hvis dine priser er lavere end konkurrentens, så kommer forbrugeren også helt af sig selv til at lægge 2 og 2 sammen - og vælger jo dermed så ofte at købe varen dér hvor man sparer mest.

/Rikke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)