Hej Aminoer,
Jeg har brug for hjælp (mod betaling, forstås) til at få min netbutik op og køre igen. Den har eksisteret i 2 år, men fra i dag har den udbyder hvor løsningen ligger, valgt at lukke for deres betalings løsning. Jeg kan ikke få hjælp fra dem, til at få QuickPay sat op. Derfor har jeg forsøgt mig selv. QuickPay kører, og kunderne kan betale i butikken. Kæden hopper af, hvor ordren skal registreres. -Jeg kan ikke se ordren på ordreoversigen i Admin-delen - Ordren bliver mailet i en kopi til mig, men i mailen har den IKKE et ordrenr. Ordrenr er '0' (nul) -Kigger jeg på fakturae / følgeseddel, er ordredetaljerne ikke med. -Kigger jeg på ordre knappen, på kundeoversigen kan jeg heller ikke se ordren. - Opretter jeg en ordre med bankoverførsel fungerer det. Det er altså et problem som er introduceret af installationen af QuickPay Lige nu har jeg en dårlig workaround, hvor jeg manuelt indtaser den ordre jeg får på mail, og lægger den som en bankoverførsel.
Hvem vil byde ind? Jeg kan 'fanges' på 2390 0554 Hilsen fra Hanne |
Så kom jeg lidt tætter på kernen af problemet:
Jeg gik ind i tabellen ORDERS og fandt det sidst oprettede ORDER_ID. I ORDERS bliver ORDER_ID oprettet korrekt og fortløbende af quickpay.
Jeg fik herefter ind i følgende tabeller orders_products, orders_products_attributes, orders_status_history og orders_total, og erstattede det 0 (nul) som var skrevet ind som order_id med det rigtige ordrenummer.
Nu kan jeg se ordren i Admin - orders.
Så langt, så godt. Næste problem er så, hvordan jeg får quickpay til, at skrive ordrenummer og ikke bare et 0 ind i de resterende 4 tabeller OG / ELLER HvorFor quickpay ikke skriver rigtigt ned i databasen.
Nogle gode ideer?
Hilsen fra Hanne
(er også posten på OpenForum)