Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Integration af QuickPay i OsCommerce HJÆLP SØGES

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

 

Jeg har brug for hjælp (mod betaling, forstås) til at få min netbutik op og køre igen. Den har eksisteret i 2 år, men fra i dag har den udbyder hvor løsningen ligger, valgt at lukke for deres betalings løsning.

Jeg kan ikke få hjælp fra dem, til at få QuickPay sat op. Derfor har jeg forsøgt mig selv.

QuickPay kører, og kunderne kan betale i butikken. Kæden hopper af, hvor ordren skal registreres.

-Jeg kan ikke se ordren på ordreoversigen i Admin-delen

- Ordren bliver mailet i en kopi til mig, men i mailen har den IKKE et ordrenr. Ordrenr er '0' (nul)
- Orden oprettes inde i databasen, hvor den får et orders_id. Nummeret er korrekt fortløbende.
- Hvis jeg søger på Ordre ID under kunder -> ordrer i Admin delen, kan jeg slå ordrenummeret databasen op, og se ordren. Der mangler dog oplysninger om, HVAD kunden har købt.

-Kigger jeg på fakturae / følgeseddel, er ordredetaljerne ikke med.

-Kigger jeg på ordre knappen, på kundeoversigen kan jeg heller ikke se ordren.

- Opretter jeg en ordre med bankoverførsel fungerer det. Det er altså et problem som er introduceret af installationen af QuickPay

Lige nu har jeg en dårlig workaround, hvor jeg manuelt indtaser den ordre jeg får på mail, og lægger den som en bankoverførsel.

 

Hvem vil byde ind? Jeg kan 'fanges' på 2390 0554

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom jeg lidt tætter på kernen af problemet:

Jeg gik ind i tabellen ORDERS og fandt det sidst oprettede ORDER_ID. I ORDERS bliver ORDER_ID oprettet korrekt og fortløbende af quickpay.
Jeg fik herefter ind i følgende tabeller orders_products, orders_products_attributes, orders_status_history og orders_total, og erstattede det 0 (nul) som var skrevet ind som order_id med det rigtige ordrenummer.

Nu kan jeg se ordren i Admin - orders.

Så langt, så godt. Næste problem er så, hvordan jeg får quickpay til, at skrive ordrenummer og ikke bare et 0 ind i de resterende 4 tabeller OG / ELLER HvorFor quickpay ikke skriver rigtigt ned i databasen.

Nogle gode ideer?

 

Hilsen fra Hanne

(er også posten på OpenForum)

NetMama.dk

Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg kan hjælpe dig sende evt. din mail adresse.

Har du overvejet en anden end quickpay? Vi kan også tilbyde en løsning som jeg ved virker 100 % korrekt.

 

Med venlig hilsen

Besthosting.dk

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er løst!

 

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne

Som vi snakkede om med gæstekontoen, kan det jeg foreslog dig faktisk lade sig gøre :

http://forum.virtuemart.net/index.php?topic=49353.0

mvh

Mogens
easy webhost

http://www.easywebhost.dk

 

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne

Jeg sidder med nøjagtig det samme problem, så meget interesseret i hvordan du løste det?

MVH
Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)