Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FAKE ordrer :argHhhh:

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pia

Som flere nævner, er det en uundgåelig del af internethandel. Men så længe du beslutter dig for nogle retningslinier, f.eks. ikke at påbegynde en ordre før betaling er modtaget, så kan du undgå de fleste faldgruber.

 

Vi modtager ca. en fakeordre om ugen i vores webshop, og jeg vil tro at de helt store shops modtager dem dagligt.

Jeg har en teori om at RKI-registrede fupmagere, sender ordrer ud i massevis, efter pricippet "går den så går den"

Det er jo IKKE ulovligt at bestille en vare uden at betale!

Derudover vil der også være lidt drengestreger i ny og næ som andre nævner.

 

Herudover vil der uden tvivl være mange der er lidt usikre på internethandel, og gerne lige vil se hvordan det foregår. Her er det dog som regel tydeligt at det er en "test-ordre" f.eks. hvis navn og adresse er "fsaghajgh fgafkdgsash"

 

Når man er nystartet er de pisseærgeligt at modtage en fupordre, men med tiden bliver det bare en del af rutinen.

 

Der er iøvrigt en relateret tråd her: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=5076

 

Tilmeldt 16. Jul 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pia

 

Selvom jeg har været i gang så kort tid har jeg også oplevet et par stykker af dem. Godt at du ikke fik sat en masse i gang, men derfor er det da stadig ærgeligt at der er nogen der laver sådan noget.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Interessant læsning, Allan! :)

 

Din bemærkning fra tråden er god:

Man annullerer ordren hvis pengene ikke er kommet inden f.eks. 14 dage, men sender inden da en pæn reminder til kunden, og fortæller at varen ikke er afsendt, da betaling ikke er modtaget. Det KAN jo være en fejl.
 

Den er taget til mig :)


Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/17/2006 11:56:58 AM Forfatter: Narrestreger
Hej Pia


Selvom jeg har været i gang så kort tid har jeg også oplevet et par stykker af dem. Godt at du ikke fik sat en masse i gang, men derfor er det da stadig ærgeligt at der er nogen der laver sådan noget.


 

Ja...men desværre åbenbart et meget almindeligt fænomen, hvor vi skal lære at skue hunden på hårene

 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Milla-Petit...

Sidder og læser denne tråd og synes mere og mere at det minder mig om 2 ordrer jeg har fået fra "samme person". Der bliver bestilt 8-10 modeller og man får 2 dage til at levere fordi familien skal på ferie eller har planlagt kejsersnit.

Jeg synes det kunne være interessant om det er den samme person der driller os.. Er din snyder en fyr der kalder sig jon keil, jones keil?!

Normalt ville jeg ikke nævne navne på kunder men da det jo åbenlyst her hos mig er en fake så har jeg ikke problemer med det!

Håber at høre fra dig!

 

Linda

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-06-2007 14:40:13 Forfatter: Neslein
Hej Milla-Petit...

Sidder og læser denne tråd og synes mere og mere at det minder mig om 2 ordrer jeg har fået fra ''samme person''. Der bliver bestilt 8-10 modeller og man får 2 dage til at levere fordi familien skal på ferie eller har planlagt kejsersnit.

Jeg synes det kunne være interessant om det er den samme person der driller os.. Er din snyder en fyr der kalder sig jon keil, jones keil?!

Normalt ville jeg ikke nævne navne på kunder men da det jo åbenlyst her hos mig er en fake så har jeg ikke problemer med det!

Håber at høre fra dig!


Linda


 

Hej Linda!

 

Du har PM + Mail fra mig :)

 

 

De Bedste Hilsner

MILLA-PETIT Denmark

Pia

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det viser sig at være den samme person, kan I jo eventuelt få udelukket hans IP-adresse fra jeres sites.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-06-2007 22:59:45 Forfatter: Mattias Skovhøj Hvis det viser sig at være den samme person, kan I jo eventuelt få udelukket hans IP-adresse fra jeres sites.

 

Hej Matthias!

 

 

Ja...det kunne måske være en mulighed...

 

Personen opererer under et navn, som godt nok varierer fra butik til butik...eller

skulle jeg sige fra bestilling til bestilling...men navnene ligner hinanden så meget, så der ingen tvivl er

om, at det må være den samme person, som hygger sig gevaldigt...med at lægge fake ordrer ind...

 

Jeg har modtaget mail fra flere af vore kollegaer med webshops, som advarer mod denne person, da de også

har modtaget ganske pæne ordrer fra vedkommende...

 

Checker man den opgivne adresse...findes personen ikke på adressen...

Checker man det opgivne tlf. nr. ...så får man fat i intetanende personer...

 

Tja...nogen synes åbenbart dette er morsomt

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Pia: .. og det navn er Jon Keil / Jones Keil / noget i den stil? Var det dét i blev enige om, da I tog dem på privat?

Det er jo rart for andre med shops at vide! :-)



Spændende tråd.






Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lone!

 

PM + mail til dig...fra mig :)

 

 

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)