Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart !

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Toksværd
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er !

Jeg har længe rodet med design, og har altid gjort det gratis da det har været i ren hobby. Jeg har det sidste år ofte overvejet at prøve og få noget ordenligt op og kører, men har ikke kunne finde de informationer jeg skulle bruge og aner ikke helt hvor jeg skulle søge dem.

Jeg har dog nu fået af vide det er skat jeg skal snakke med, for at få mine svar men tænkte nu jeg var herinde og så folk var så hjælpsomme ville jeg skyde et forsøg i det for at se om jeg kunne få lidt mere på plads inden jeg tog endelig beslutning om det var det jeg ville.

Jeg vil hermed begynde mit spørge helvede:

  • Hvad indebærer et CVR nummer ?
  • Går ud fra man betaler for at have sådan et nummer så hvad skal der til for man kan få det til at løbe rundt så man stadig kan holde det på hobby plan men tjene lidt på det.
  • Da jeg arbejder som håndværker normalt er det jo et bi job at rode med design så hvor meget er det i orden at tjene, før man skal tage højde for andet ?

Håber ikke jeg spørg om noget flere hundrede andre spørg om. Håber i kan hjælpe mig i den rigtige retning, da drømmen om eget mindre grafisk design firma altid har været en lille drøm.

Det jeg søger er alt i alt de gode og måske dårlige ting ved eget mindre firma.

Håber i kan hjælpe eller komme med links til hvor og hvad jeg burde læse igennem.

// Mikel

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikel

Jeg er selv håndværker og startede for nogen år siden op med programmering på hobby bacis..

CVR nummeret er gratis at have..
Hvor meget du vil tjene bestemmer du jo mere eller mindre selv :)
Det eneste du skal være opmærksom på er at du jo bliver beskattet af dit overskud.. Når du indberetter moms, udregner den hvor meget skat du skal betale. Og det kommer jo så som et "skatte smæk" når årsopgørelsen kommer..

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej..

VH

Jesper

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikel,

Du kan finde svar på alle ovennævnte spørgsmål på www.startvaekst.dk

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Toksværd
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tak Jesper og Flemming !

// Mikel

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikel

Helt konkret, behøver du ikke at have et cvr.nummer eller at momsregistrere dig, før din omsætning bliver 50.000,- eller mere over en periode på 12 måneder. Du kan sagtens tjene lidt på dit design, og skrive en faktura uden moms til dine kunder. Hvis du nærmer dig 50.000,-, så skal du registrere dig hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Når du ikke registrerer dig, skal du heller ikke opkræve, indberette og betale moms, men du skal angive dit overskud på din selvangivelse som B-indkomst.

Det er bare med at komme igang - ingen grund til at gå i tænkebox, når du har et job ved siden af, der kan betale de faste regninger. Så kan du altid se, hvordan det går, og om der er mulighed for at udvide eller hvad du nu har lyst til :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Toksværd
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlægget Susanne !

// Mikel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)