Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af kunst fra Brasilien

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan hjælpe med nogen muligvis meget basale spørgsmål ang import af kunst - brugskunst fra Brasilien. Jeg har kontakt med et kunstnerværksted i Brasilien som producerer diverse slags kunst som jeg mener ville passe perfekt i danskernes smag. Har desuden en mulig samarbejdspartner i Brasilien. Derfra idéen. Men...

Hvordan griber jeg det an mhp at vurdere om idéen også kan holde i virkeligheden? Hovedsageligt hvad regler og procedurer er mht import af kunst fra Brasilien til DK / EU?  

Hvad skal man regne med at startkapital (rundt regnet). Tanken er en webbutik kombineret med varer som placeres i (gerne førende Smile) designbutiker i DK.

Hvad for en støtte har man brug for for at komme igang (revisor? jurist?.......) Er selv erfaren indenfor salg og marketing men helt grøn som selvstændig erhversdrivende.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig videre fra tanke til handling.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

SKAT har på deres hjemmeside en del vejledninger du nok ville kunne få meget gavn af at læse.

import fra lande udenfor EU   http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=221987&vId=200908

Selvstænduing erhvevsdrivende http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1715985&vId=201738

Når du Starter egen virksomhed http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=209260&vId=202039

 

.

Francisca:

Hvordan griber jeg det an mhp at vurdere om idéen også kan holde i virkeligheden? Hovedsageligt hvad regler og procedurer er mht import af kunst fra Brasilien til DK / EU?  

Om din ide kan holde er jo ikke et spørgsmål og regler og procedure, men i sidste ende en spørgsmål om folk gider købe dine produkter.

en mulighed kunne være at du kontakter udvalgte design butikker for at høre hvad de mener om produkterne. Alternativt kunne evt. være at få en vurderingt  af nogle kompetente indretningsarkitekter. 

 

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Francisca,

Ravn har nogle fine pointer ovenfor.

Med hensyn til kapitalbehov osv, så lyder det ikke som om at det bliver et helt billigt koncept at starte op.

For at få en del varer hjem fra Brasilien, fortolde dem, afregne med SKAT og derefter placere disse rundt omkring i diverse butikker, samt have et eget varelager, så skal der noget kapital til. Du er dog bedre til at vurdere dette kapitalbehov end nogen af os er, eftersom vi ikke aner om det er varer med en stykpris på 10 kr eller 1000 kr.

Jeg vil mene, at hvis du sætter dig ned og bruger noget tid og energi på at finde ud af at registrere dig på webreg.dk og får et CVR-nr, samt finder ud af, hvordan man fører sit bogholderi, så skal du ikke bruge anden bistand end max en revisor ved årsskiftet. Det er ikke så dyrt og besværligt som mange gør det til, men selvfølgelig tager det lidt tid at lære.

En webbutik kan du også komme igang med forholdsvist billigt, men skal du have et lækkert design på shoppen, så skal du nok kaste mellem 5-10.000 efter den. Husk også betalingsgateway og PBS, som koster vistnok 3500,- for Dankort og alle internationale kort.

Regn baglæns - PBS+webshop i et år+revisorbistand+varer+importomkostninger og så skal du have en god portion penge tilovers til uforudsete omkostninger. Så burde du være rimeligt godt kørende.

Alternativt, så må du stille os nogle flere spørgsmål.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)