Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion i Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey vi er tre piger fra Næstved Gymnasium der lige er gået videre til den danske finale i EBG der er sponseret af Finansrådet.

Vores fiktive virksomhed laver automatiske cykelcentrallåse som skal produceres i Kina. ER der en der kan hjælpe med at finde en ca. pris på hvad det vil koste pr enhed at få den produceret? (teknikken er nogenlunde den samme som i en billås)

Lan Lock (Ane, Lykke og Nana)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ane, Lykke og Nana,

Først tillykke med udmærkelsen indtil videre. Håber I når langt i konkurrencen!

Jeg går ud fra, at selvom det er en slags business-case, så tager I det meget alvorligt og kunne overveje at bruge denne opfindelse som springbræt til noget mere.

I skal altså se på det som strictly business og der er ingen, der gør noget uden at få noget for det idag. Og slet ikke i Kina.

Er jeres ide på nogen måde beskyttet? Kineserne kopierer gerne for et godt ord og allerede der er det lidt problematisk, uden at jeg dog ved meget om patenter, mønsterbeskyttelse etc.

Måske kan man forestille sig at sælge rettighederne til produktet til en virksomhed og herefter få royalties af salget - eller blot en fast sum for produktet up front. Det ødelægger jo i og for sig ikke casen, da produktet stadig vil blive fremstillet og markedsført, men blot ikke af jer selv.

Jeg kender jo ikke betingelserne, men hvis der er nogle betingelser, som vi skal være opmærksomme på, så skriv dem endelig, så andre der svarer kan tage højde for dem.

Bortset fra det, så lyder det spændende (og som en kanon opgave) og jeg vil ønske jer alt mulig held og lykke med det.

Mange weekendhilsner,

Flemming

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lan lock:

. Vores fiktive virksomhed laver automatiske cykelcentrallåse som skal produceres i Kina.

Hej 

Et stort tillykke med sejeren ;)

Hvorfor er det så vigtigt at låsen skal produceres i Kina ?

Prøv en gang at tage kontakt til  den danske afdeling af firmaet Bosch som er en af verdens førende indenfor auto elektronik .  De vil med sikkerhed kunne hjælpe jer videre.

http://rb-kwin.bosch.com/dk/en/powerconsumptionemissions/electric_controls/electroniccontrolunits/index.html

 

En anden mulighed er at spørge om hjælp på ingeniør nettet www.ing.dk  her der er virkeligt mange fagfolk . Under debat kan i vælge "Eletronik" eller "Hjælpen" som debatkategori.

 

Held og lykke

Mvh

Ravn

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Lan Lock:

Hvad er det "auotmatiske cykelcentrallåse" ? Hvis I kan forklare lidt mere om dette produkt , kan  vi Tumei DK - Tumei Shanghai muligvis hjælpe jer at prøve at finde produkts pris i Kina. Prøv venligst at kontakte os på bms4343@elromail eller bms4242@elrotel.dk .

God weekend.

Mvh.

Wei-shi Shen

Tumei DK

 

Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ane Lykke og Nana,

Jeg kan godt hjælpe jeres cykelcentrallåse som skal produceres i Kina . Og I  får billere pris med det sammen .

Jeg er en kinesiske pige som bor i Danmark mange år, og har arbejet i 2 stor danske firmaer, hvor jeg har været ansvarlig for en række produkter i alle faser..Jeg har fundet fabrkker, fået fremstillet test-produkter, afgivet ordrer, og fået sat varene i produktion. Desuden har jeg varetaget kvlitetsstyring og transport og er ofte fløjet til Kina for at mødes med samarbejdspartnere og løse de store spørgsmål.

 

Vil I have flere oplysninger eller er I interesseret i et samarbejde med mig , kan jeg kontaktes på mail : mariaw68@yahoo.dk

 

M v h

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)