Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan det bedst gøres?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg er i gang med at starte en ny portal op. I den forbindelse får jeg højst sandsynlig nogle medejere, som skal have en ejerdel (10-30%).

I forvejen har jeg et ApS - Dette bruger jeg p.t. som Holdingselskab for min ejerandel i www.boligudland.dk (50% ejerskab) . BoligUdland er ligeledes oprettet som et ApS.

Dem der skal have en ejerandel i den nye portal kan eller vil ikke indskyde kapital til stiftelse af et fælles ApS. Mit spm. går på, hvad er det bedste setup? Umiddelbart ville jeg mene at stifte et I/S ? Er I enige, og hvad med min ejerandel, bør den lægges over i mit Holdingselskab (ApS)? Og hvad med ejerandelene hvordan foregår det rent praktisk?

Jeg håber at få nogle indspark - for synes ikke helt jeg kan få overblikket...

Mange hilsner
Henrik Mouridsen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Uanset om du eller dit holdingselskab står som medejer i I/S'et, så skal I have en interessentskabsaftale, hvori der beskrives hvem der har hvilke ejerandele, hvem der skal lønnes for hvad og med hvor meget, hvordan arbejdsopgaverne fordeles og mange andre ting. Alt kan aftales i en sådan aftale.

Dog kan I ikke skrive jer ud af gælden. Uanset hvad der sker, så vil I hæfte solidarisk og kollektivt for enhver gæld i selskabet og der er det nok problematisk at sætte dit holdingselskab ind som ejer (hvis man kan det i et I/S). Dette kan advokater bedre svare på end jeg.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)