Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende fortoldning ved køb udenfor EU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Trods ihærdig søgning har jeg ikke kunnet finde svar på nedenstående. Håber nogen kan hjælpe.

Hvordan forholder man sig, hvis man som (enmands)-firma køber ting uden for EU, og man modtager dem, uden af de er blevet fortoldet?

Jeg tænker f.eks. køb af fotoudstyr fra Hong Kong via Ebay. I hobby-øjemed har jeg købt en del og har rigtig gode erfaringer.Min erfaring er dog også, at man har ingen kontrol over, hvordan de shipper det eller for den sags skyld, hvad de skriver på pakkerne, så jeg kan ikke forvente, at det bliver fortoldet korrekt ved ankomst til Danmark.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Langå
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Det er lidt en jungle at finde rundt i, når det ikke er 'rigtige' virksomheder du handler med. Mit bedste råd til dig er at kontakte dit lokale skattekontor. De har efterhånden udviklet et udpræget service-gen, som du med stor gavn kan benytte dig af.

Det er DIN pligt, at varerne bliver indfortoldet, både som virksomhed og som privatperson. Så hvis ikke du vil have ørene i maskinen, bør du tage mødet med Skat.

God fornøjelse!

Mvh. Dorthe

Just living! Når kun det bedste er godt nok til dig og din bolig!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Olsen:
Hvordan forholder man sig, hvis man som (enmands)-firma køber ting uden for EU, og man modtager dem, uden af de er blevet fortoldet?

Den korrekte fremgangsmåde er at du selv henvender dig til SKAT og siger, at du har modtaget en forsendelse som ikke er blevet toldberigtiget.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg talte med SKAT lidt tidligere på dagen i går, men jeg må have fået fat i en meget træt medarbejder, der bare ville have fyraften hurtigst muligt, for det kom der ikke rigtig noget brugbart ud af :-)

Jeg prøver ige og ser om jeg er mere heldig. De har været meget hjælpsomme de andre gange.

Mvh.

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)