Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan udlejer nægte firmanavn på dørskiltet ved firma fra egen adresse?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kæreste og jeg driver fra vores privatadresse en nystartet webshop. Vi bor i en lejlihed i et almennyttigt bolig selskab. Der har netop været en dame fra ejendomskontoret forbi uden varsel og fjernet firmanavn fra vores dør samt fra listen i opgangen, med den begrundelse at kun navnet fra lejekontrakten må stå på døren.

Vi har et ApS selskab som er registeret på adressen, der er ikke registeret nogen lønmodtagere. Så vores støre spørgsmål er må DAB gøre det? Må de bestemme at vi ikke kan drive iværksætter virksomhed fra vores lejlighed?

Som en sidebemærkning skal det nævnes at de også fjernede min kærestes navn fra døren da det heller ikke stod på lejekontrakt (vedkommende er registeret på cpr registeret på adressen og har været det mere siden september). Det er for mig meget mærkeligt da vi passer os selv og aldrig har fået klager eller har haft noget med ejendomskontoret eller andre i boligforeningen at gøre før.

 

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Uden at være 100% sikker, så mener jeg, at DAB selv må bestemme om deres lejligheder må bruges til erhvervsmæssige formål eller ej. Og når der så står et firmanavn på døres/postkassen, er det vel erhverv? Dén med din kærestes navn er jeg lidt tvivlende overfor - med mindre der er en klausul på lejemålet om, at der kun må bo én på adressen?

Men du nævner det jo næsten selv - den/dem der er på lejekontrakten må få deres navn på. Kan du så ikke få tilføjet flere til lejekontrakten?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I det lejemål jeg er ved at fraflytte (og som en anden Amino-bruger overtager) skulle man betale for nogle bestemte skilte i bestemt form/farve. jeg har så sat en streamer op på døren ud til gangen, hvorefter viceværten kommer og siger "at sådan noget bruger ikke her". Det kan de godt gøre men min fornemmelse er at der nogle gange er nogle viceværter eller lokalbestyrelses-medlemmer som er lidt for meget konger.

Mig bekendt kan DAB ikke forbyde dig at din kærestes eller andres navne står på døren. Jeg ville overveje at gå videre til DAB centralt for den med at selskabet ikke må stå på postkassen virker også lidt overkill.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

I mange lejeboliger må der ikke drives virksomhed.

Har du læst jeres lejekontrakt igennem?

Har selv været involveret i en sag, hvor der i lejekontrakten stod, at der ikke måtte drives virksomhed fra lejemålet. Det er ret almindeligt.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er altid een i ejendommen, som har boet der siden Ruder Konges tid og ikke kan affinde sig med forandringer.

Denne person er oftest bestyrelsesmedlem og mener, at han/hun har rimeligt meget at skulle have sagt i kraft af dette embede og dels bare fordi de kærer sig om det sted, de har boet siden de blev gift.

Få fat i vedtægterne for ejendommen og find ud af, hvad de siger om dørskilte, liberalt erhverv og meget andet. Der står nok ikke særligt meget andet end at hunde og katte ikke er tilladt og at man ikke må bore i væggene efter kl 18. Wink

Som Bent ganske rigtigt siger - gå videre med det, for der er sikkert ikke hold i det.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)