Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - Udland - Affiliate

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har kigget lidt på de affiliate programmer, der tilbydes rundt omkring på nettet – og har i den forbindelse nogle spørgsmål. Jeg har forstået det sådan, at hvis man er momsregistreret betaler man moms af den kommission man får – og den omsætning man skaber. Mit spørgsmål går på, hvordan man definerer, om man er en affiliate eller en sælger – se følgende eksempler hvor man fx har med webhosting, domæner og SSL certifikater at gøre.

A) Man henviser kunder til hosting firmaet og får kommission for salget (klassisk).

B) Man køber et domæne og hosting. Installerer en template, så det virker som om man er sit eget firma. Man bestemmer selv hvor meget, man vil tage for produkterne. Hostingfirmaet sørger for support til og fakturering  af kunderne.

C) Samme som B – men her supporterer man selv kunderne.

D) Samme som B – men her sørger man selv for at supportere og fakturere kunderne.

I hvilke tilfælde skal man betale moms af omsætningen og hvilke af kommissionen?

Jeg går ud fra at i tilfælde D – skal man betale af omsætningen.

Nu et andet spørgsmål. Hvis man køber hosting produkterne herunder domæner og SSL certifikater fra et firma, som er lokaliseret uden for EU. Skal man så registreres som importør (og eksportør) og betale import told/moms.

Vil man kunne oprette et offshoreselskab og slippe for hele bøvlet med momsen. Der skal selvfølgelig betales dansk skat af resultatet?

Håber i kan hjælpe mig med disse – lidt svære – spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

DK med dansk moms

EU+3. lande Regler for EU-moms gælder!

Importørregistrering gælder kun varer og ikke immaterielle ydelser.

Offshore...nej momsbøvlet slipper du ikke for! 

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at i tilfælde A skal momsen være af kommisionen - og i tifælde D af omsætningen. Men hvad med de tilfælde, der ligger i mellem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke se forskellen.....affiliate er affiliate!

Om du så kalder det for kommision, ændrer ikke på reglerne for immaterielle ydelser.  

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige være helt sikker på, at jeg er med.

I tilfælde D er man, hvad de kalder reseller - og man står selv for opkrævning af beløbet. Troede så, at det svarede til, hvis jeg havde et firma som fx en kiosk, hvor man betaler moms af osmætningen. Ville det være anderledes, hvis det var DVD jeg gensolgte??

Er lidt rundt på gulvet :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen...hvor er dine kunder placeret?

Dk....EU eller hvor?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at læse EU`s Momssystemdirektiv art. 56

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil nok være hele verden.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)