Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Berlin
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan og om man bør budgettere moms i likviditetsbudgettet?

Venlig hilsen,

Kim Skovhus Andersen

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der laves budgetter  regner man normalt ikke med moms som en indtægt eller udgift.

At betale og indkræve moms er en service, du yder til den danske stat.


Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør medtage momsen i dit likviditetsbudget, da du skal sikre dig, at du har likviditet til at udlægge beløbet indtil forfaldstidspunktet.

Den mest enkle måde at beregne hvordan momsen påvirker din likviditet, er at summere alle de poster, som der skal svares moms af. Gange summen med 25% og medtage beløbet som en skyldig post (eller tilgodehavende, hvis du har negativ moms) indtil forfaldstidspunktet.

Forfaldstidspuntket er afhængig af hvor hyppigt, du skal afregne momsen.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Du bør medtage momsen i dit likviditetsbudget, da du skal sikre dig, at du har likviditet til at udlægge beløbet indtil forfaldstidspunktet.

Den mest enkle måde at beregne hvordan momsen påvirker din likviditet, er at summere alle de poster, som der skal svares moms af. Gange summen med 25% og medtage beløbet som en skyldig post (eller tilgodehavende, hvis du har negativ moms) indtil forfaldstidspunktet.

Det bliver vi ikke uenige om!

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Skovhus Andersen:

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan og om man bør budgettere moms i likviditetsbudgettet?

Venlig hilsen,

Kim Skovhus Andersen

 

Det er vigtigt at have momsen med - specielt i tilfælde, hvor du yder kredit til dine kunder. Du kan jo være i den situation, at du sender faktura (med moms), men kundens faktura først forfalder (eller du først modtager penge) efter du selv skal indbetale moms. Så vil du få et likviditetshul, du skal have med.

Hilsen Jakob

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - Det samme gælder jo poster som skat, herunder acontoskat, udbytteskat m.v. Men taler vi om et driftsbudget med det formål at simulere et forventet overskud bør det være renset for moms (hvad driften normalt vis også vil være)

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)