Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT, udlæg i ægtefælles bolig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og kæmper med lidt erhvervsret og så må der være nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med denne opgave:

Viggo Jensen skylder SKAT 450.000 pr. 24/2-09. (går udfra han er enkeltmandsvirksomhed, siger opgaven ikke)
Viggo Jensen har overdraget skødet på sin villa til sin ægtefælle for restgæden med en friværdi på 150.000

Kan SKAT gøre udlæg heri?

-----
Jeg tænker følgende:
Ja det kan de godt da boligen ikke er under særeje.
eller
Nej det kan de ikke da boligen tilhører ægtefællen og tjener som primær bopæl. Der kan ikke gøres udlæg heri uden ægtefællens besyv

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Boligen er særeje, da det er personen, hvis navn der står på skødet, der er ejer. Så hvis ægtefællen står på skødet, så er der ikke noget at komme efter.

Det har alle dage været ret brugt, at fallenter har sørget for, at alting står i fruens navn. Så kan kreditorer (som SKAT også er) ikke gøre udlæg i fruens værdier. De kan alene gøre udlæg i Viggo's ejendele.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Super Flemming var lidt i tvivl da boligen jo i visse tilfælde, ved dødsfald kan overdrages til ægtefælden hvis den tjener til bopæl for ægtefælden?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat kan sandsynligvis få omstødt særejet da det er lavet efter at kravet er rejst så vidt jeg kan lure på det fremlagte.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)