Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det gøres smatere?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er netop udflyttet fra Danmark og er nu bosiddende i Californien, men investerer igennem mit danske Holdingselskab. Jeg har pt 3 investering i min portefølje, hvoraf 2 selskaber ligger i DK og 1 ligger i hhv Delaware og Dubai FreeZone.

Det er kommet mig for øre gennem DVCA nyt at der er indført lagerbeskatning, af gevinster på porteføljeaktier, er der en i dette forum der kan hjælpe mig med at forstå hvad det betyder for mig, som minoritetsejer (max 2%).

Uddrag fra DVCA nyt;

"På finansieringssiden rammes DVCAs medlemmer og de danske iværksættere desværre urimeligt hårdt. Der indføres nemlig lagerbeskatning af gevinster på porteføljeaktier. Fremover skal selskabsskattepligtige investorer med en ejerandel på under 10 % betale skat, før de har realiseret et afkast på investeringen. Det vil uden tvivl betyde, at der investeres mindre i vækstiværksættere fremover.

DVCA har holdt møde med Skatteministeren om sagen og derfor håber vi, at regeringen vil komme os til hjælp: F.eks. ved at friholde unoterede aktier eller ved, at grænseværdien for lagerbeskatningen sænkes til en ejerandel på 1-2 %."

Eftersom jeg har ophørt min danske skattepligt personligt, vil det så være skattemæssigt smartere for mig at investere gennem et selskab i ex UK eller et andet sted? Hvis ja, beskriv gerne hvad der kunne være smartere.

På forhånd tak

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt forstået at dine investeringer bliver ramt og det betyder at selskabet løbende skal indtægtsføre årets gevinst og fratrække tab. Hvis alle tre investeringer er såkaldte passive investeringer i investeringsselskaber og der ikke er anden aktivitet i holdingselskabet vil det umiddelbart være god ide i at flytte dem til udlandet, men det er vanskeligt at vurdere på grundlag af ovenstående. Uanset hvad skal du være opmærksom på de særlige fraflytningsbeskatningsregler ved den danske skattepligts ophør.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)