Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af lån fra forrige år til regnskab.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg sidder med summasummarum, og vil gerne have mit lån ind i mit regnskab.
Jeg har derfor oprettet en afstemningskonto der hedder lån, og har oprettet en konto der hedder "Saldi lån, overført fra forrige år".

Derved har jeg mit aktuelle lån stående som konto, og hver måned når jeg overfører penge til lånet, så falder den tilsvarende.

Er dette ikke rigtigt nok / forslag udbedes?

Jan 

Fra Thisted
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Som jeg forstår det du skriver, så har du i din kontoplan under Balancen lavet en konto som hedder Lån.

Hvis det er bogført så lånet nedskrives for hver afdrag som du foretager er det korrekt nok.

Send evt. din kontoplan til mig på : info@kontorservicenord.dk, så gennemgår jeg lige kontoplanen og ser om din kontering er korrekt.

Med venlig hilsen

Eva

 

 

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eva.

Det er pænt af dig. Jeg sender en sikkerhedskopi som jeg forventer du kan åbne.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

KNS:

Hej Jan

Hvis det er bogført så lånet nedskrives for hver afdrag som du foretager er det korrekt nok.

 

Hvordan ville du ellers  bogføre det ? Big Smile Det lyder jo rigtigt. De renter der løber på, som typisk tilskrives kvartalsvis går så den anden vej.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Jeg mener selv at det jeg har fundet frem til er rigtigt. Jeg har også oprettet privat indskud samt privat hævet konti som afstemnings konti. Jeg har aldrig set det lavet sådan her før (fordi jeg ikke rigtigt har bogført før), og jeg føler det er noget jeg selv har fundet på. Derfor vil jeg jo lige have bekræftet at det jeg laver er rigtigt.

Eva var så sød at tilbyde hendes hjælp, så jeg har sendt det hele til hende. Rigtigt pænt gjort.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder såmænd også som at du har fået det lavet rigtigt men fint at få nogle andre øjne på også. Hun kan formentlig også komme med nogle andre forslag til forbedringer eller tiltag vedr. bogføringen/kontoplanen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)