Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer købt i UK med henblik på videresalg i DK

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg er bosat i UK og arbejder også i UK. Jeg udrejste fra DK i 2005 og er ikke skattepligtig i Danmark. Jeg rejser dog ofte til DK i privat øjemed - besøge familie og venner. Som pund kursen har udviklet sig har flere og flere venner og familie spurgt om jeg ikke kunne tage dit og dat med hjem købt tax-free i lufthavnen eller i en butik i UK og der er MANGE penge at spare, da jeg har gode kontakter i UK og jeg ved hvor jeg kan få tingene billigt (lovligt naturligvis).

Nu har jeg tænkt på at udvide det lidt og måske tjene lidt ekstra ved at sælge små mængder varer. Typisk vil det være et anlæg, en designer radio eller et kamera.. som jeg så vil sælge ved at reklamere på den blå avis og lignende og så have med hjem når jeg nu alligevel skal til DK.

Mit spørgsmål er... Må jeg som privat person oprette en annonce på den blå avis og sælge en vare som jeg har købt i en almindelig butik i UK.

Må jeg annonce på den blå avis og sende varen fra UK?

Må jeg selv tage den med kufferten hjem fra UK og så sælge den?

Hvis ikke det er lovligt - hvad skal der så til for at det bliver det? (i hvad land skal evt firma oprettes)

Er der nogle grænser jeg skal passe på med at overstige?

 

Jeg ved det var mange spørgsmål :-)

Mvh

Søren,

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)