Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til udv. selvangivelse + evt. revisor rådgivning

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...se stort på samlereglen, som jo afgjort vil komplicere tingene.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Bo Jensen:

Det med objektivet er helt korrekt, det kan bruges på alle mine kameraer. Jeg har et kamera der har værdi over 11.800 ex moms, resten er under. Kan godt ske jeg vælger løsningen med at se højt og flot på samlereglen pt, det er alligevel små beløb i det store og hele.

mvh Flemming

Det handler også om at de folk der sidder og skal behandle selvangivelsen ikke har teknisk forstand på fotoudstyr m.v. Det samme oplevede man i det tidligere Ligningsråd i relation til PC-udstyr og printere.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Det handler også om at de folk der sidder og skal behandle selvangivelsen ikke har teknisk forstand på fotoudstyr m.v. Det samme oplevede man i det tidligere Ligningsråd i relation til PC-udstyr og printere.

Var censor med en daværende formand for ligningsrådet på nogle hovedopgaver fra Forvaltningshøjskolen. Vi måtte udskyde eksamen 30 min for at vi kunne sætte ham ind i pc-verden! Han brugte på det tidspunkt for få år siden stadigvæk skrivemaskine.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men han, der driver selvstændig rådgivningsvirksomhed i dag, er også tæt på pensionsalderen - hvis det er ham jeg tænker på. PS. Det er den nuværende formand for Skatterådet vel egentlig ogsåBig Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Valby
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg tilbage for at høre om jeg kan få en smule mere hjælp fra i mange skønne hjælpsomme Amino'er

Kan nogen pege mig i retning af hvordan jeg bogfører afskrivningerne

Eksempel: køber i 2008 kamera til 14.796,- eks. moms. Det er over grænsen for straksafskrivning.

I SummaSummarum debiterer jeg min varekøb konto og krediterer bankkonto konto, så stemmer dette. Men det tæller jo så 100% i Vareforbrug som om det var straksafskrevet.

Hvorledes får jeg afskrivninger med i billedet her?

På forhånd mange tak.

mvh Flemming

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I stedet for at debitere købet på varekøb skal du bogføre det på driftsmidler, inventar eller hvad kontoen nu hedder. Det er en statuskonto. Det samme gør du med årets andre køb over grænsen for straksafskrivning.  Ved årets udgang (når regnskabet laves) afskrives der 25% som krediteres kontoen og udgiftsføres som afskrivninger. Der står så 75% tilbage og næste år bogfører du så tilsvarende årets tilgang og evt. afgang til kontoen og afskriver derefter 25% på saldoen ultimo året.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Valby
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent - tusind tak for god hjælp, meget fint beskrevet, jeg er helt med tror jeg nok :)

Og "driftsmiddel" status kontoen krediteres så straks købsmoms, for afskrivningerne er vel eks. moms?

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Bo Jensen:

Hej Bent - tusind tak for god hjælp, meget fint beskrevet, jeg er helt med tror jeg nok :)

Og "driftsmiddel" status kontoen krediteres så straks købsmoms, for afskrivningerne er vel eks. moms?

Hej Flemming

Ex. moms

 

Revisor Olsen

 

 

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)