Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

årsopgørelse enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har haft en revisor sidst år som lavede mine momsberegninger m.m.

Jeg har ham ikke længere, og han har ikke lavet en årsopgørelse for mig, sidste år.

Jeg vil gerne vide hvilke ting jeg skal bruge til at lave en årsopgørelse, altså hvilke informationer der bruges til dette.. Evt om det er noget jeg selv kan lave, da det ikke er en helt stor virksomhed men ret lille og hvor jeg kun har aktivitet om sommeren i ca 4-5 måneder.

Såvidt jeg kunne forstå det ville han have ca. 4000 kr for at lave den. Bemærk det er altså ikke det helt store regnskab man behøver at lave, da det forholdsvis var en blød opstart af virksomheden osv.

Har i andre gode råd så må i meget gerne skrive dem med.

 

ps min virksomhed er kun 1 år gammelt nu, så det er første gang jeg skal lave sådan en opgørelse for virksomheden.

 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej lamino

Jeg antager, at det er en selvstændigt drevet virksomhed du har?

Svaret vil nok afhænge af, hvor meget denne revisor har lavet. Det du skal bruge er en fuldt opdateret bogføring for hele året. Denne bogføring skal være reguleret for afskrivninger, privat andel af telefon, kørselsgodtgørelse, ej fradragsberettigede udgifter osv osv. Denne liste er ikke udtømmende, da der kan være mange andre ting og forhold, der gør sig gældende.

Umiddelbart synes jeg ikke det lyder dyrt, at han vil have kr. 4.000,- for at lave din årsopgørelse. Det er ikke venstrehåndsarbejde, uanset hvor lille din virksomhed er - der er stadig de samme ting der skal reguleres for, tjekkes op, omposteres osv, som der er i en større virksomhed.

Mit råd er klart - skynd dig at ring til revisorbassen og spørg efter et godt tilbud - det vil klart være en fordel, at det er ham der laver det, når nu han har haft fingrene i grøden hele året.

God fornøjelse.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe - læste vist ikke overskriften først - så glem bare mit første spørgsmål ;)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)