Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udv. selvangivelse - Erhvervsmæssig udlejning - virksomhedsordn.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har i hele 2008 udlejet en ejerlejlighed (erhvervsmæssig udlejning). Da det er første gang jeg skal udfylde den udvidede selvangivelse, er jeg i tvivl om, hvilke rubrikker der skal benyttes.

På min netop tilsendte årsopgørelse står renteomkostningerne vedr. lejligheden i rubrik 41 (dvs. personlig). Dette går jeg ud fra skal ændres til 0, og i stedet flyttes til rubrik 117 ("renteudgifter i virksomhed").

Overskuddet før renter registrerer jeg i rubrik 111 (Overskud af selvstændig virksomhed før AM og renter). Jeg krydser af i rubrik 147 (virksomhedsordningen).

Skal underskuddet (da det er tilfældet) ikke opsummeres et sted, og overføres til den personlige del af selvangivelsen, eller er det tilstrækkeligt det jeg har gjort?

På forhånd tak!

Mvh

Søren

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at du flytter renteudgifterne over i felt 117 og selvangiver overskuddet før renter i felt 111. Du skal ikke opføre det samlede underskud nogle steder. Det er en samlet skatteberegning vi taler om. Så langt så godt.

Flytningen af renteudgifterne har ingen værdi hvis du ikke anvender virksomhedsordningen eller kapitalafkastordningen. Bruger du førstnævnte skal du også oplyse om forhold som indskudskonto, kapitalafkastkonto, kapitalafkastgrundlag m.v. og lave specifikationer til selvangivelsen.

Men prøv lige at overvej kapitalafkastordningen. Den kan ofte give dig et bedre resultat når du ikke har behov for at opspare indkomst.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)