Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO og udlejning - Rubrikhjælp

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Så har du godt nok en god hukommelse. Big Smile

Nej ! Du gør et stort indtryk på mig!Big Smile - eller? ;-)

Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er rigtigt. Jeg blev gjort opmærksom på begge ordninger, og nævnte dette for min rådgiver.

På det tidspunkt blev jeg rådet til at tage virksomhedsordningen.

Jeg ringer imorgen til ham, og prøver at få en forklaring på hvorfor jeg skulle fravælge kapitalafkastordningen.

Og: Thumbs op for hukommelsen! Jeg sad i forgårs og læste den gamle tråd igennem...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Han ved formentlig ikke hvad kapitalaffkastordningen er. Jeg havde/har en revisor hvor en kunde på et tidspunkt ringede og sagde at advokaten havde nævnt en fidus hvorefter man kunne beregne en rente af ejendommen. Hvorfor revisoren ikke havde gjort opmærksom på det. Revisoren spurgte mig - for at være sikker - hvorefter jeg svarer at det er kapitalordningen. Den havde revisoren selvfølgelig brugt i den konkrete situation. Så var kundne tilfreds.

Virksomhedsordningen giver mulighed for at opspare indkomst. De lån som er inde i virksomhedsordningen vil kunne afvikles via de opsparede midler i virksomhedsordningen. Den kræver lidt forarbejde, specifikationer m.v.

På en udlejningsejendom er der typisk intet overskud af opspare på grund af renteudgifterne. Her handler det derfor om at få den høje fradragsværdi for renteudgifterne i den personlige indkomst.  

Kapitalafkastordningen er et kryds på selvangivelsen og angivelse af kapitalafkastgrundlaget (i grove træk ejendommens værdi) som der så beregnes en rente af. Den beregnede rente - kapitalafkastet- fragår i den personlige indkomst og tillægges kapitalindkomsten. Medmindre kapitalafkastgrundlaget er lavere end gælden vil målet derved typisk være nået. Dvs. det er status quo men man har en ordning som er nemmere at håndtere i praksis. Er der derimod  tale om en ejendom som kun er delvist belånt, vil kapitalafkastet ofte være højere end de faktiske renteudgifter på ejendommen og så giver kapitalafkastgrundlaget en lavere skat end virksomhedsordningen. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent,

Er der ikke et eller andet med at man har har forholdsvis lang tid til at omgøre valget af om man vil anvende VSO eller Kapitalafkastordningen. 1½ år eller så? Således at indkomståret 2008 kan omgøres indtil 30/6 2010.

Det skulle jo give Bo mulighed for at lave en konkret beregning af hvilken ordning, der vil være mest fordelagtig for ham uden at det har videre konsekvenser.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)