Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VIrksomhedsordning / årsopgørelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft et personligt ejet selskab siden sommer 2008 og har i dag været inde på SKAT for at udfylde en udvidet selvangivelse. Jeg har i 2008 haft et overskud på 70.109,- før skat og og har angivet at jeg vil benytte virksomhedsordningen.

Straks efter godkendelsen af virksomhedsordningen blev min årsopgørelse beregnet og jeg kan se at jeg skal betale en restskat på 11.575,-. I opgørelse kan jeg se at i beregningen er der en virksomhedsskat på 25% af 70.109,- (17.527,25). Hvis jeg ikke havde haft et selskab skulle jeg have haft ca. 6000,- tilbage fra SKAT.

Må jeg hæve 17.525,25 på min firma konto og sætte beløbet ind på min private konto, og så betale SKAT 11.575,- og beholde de ca. 6000,- til privat brug eller skal jeg betale SKAT direkte fra min firma konto (11.575,-) ?

 

 

I

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fordi du ikke har udfyldt alle felter. Du skal også lige huske at angive hvad du har hævet og indskudt i virksomheden.

Hvis du siger ok og godkender selvangivelsen så skal du naturligvis betale skat det beløb som fremgår af årsopgørelsen. Herudover virker det som at du sammenligner pærer og bananer. At du siger at du  i det andet eksempel skal have 6.000 kr. tilbage fra Skat siger jo ikke noget om hvad du har betalt i skat i året og hvad den totale skat er.

Hvis du ikke har anden indkomst end de 70.109 kan det ikke svare sig at lave opsparet overskud og betale virksomhedsskat og så vil du formentlig også have hævet hele overskuddet og mere til, hvorved der slet ikke kan opspares. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Samt måske negativ indskudskonto?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedsordningen er måske nok den styggeste opfindelse, som SKAT har tilføjet vores i forvejen absurd komplicerede skatteregler. Den er officielt ment som en hjælp til de enkeltmansvirksomheder, som har en indtjening, der ligger over topskattegrænsen.

På den måde kan du nemlig udskyde din skat til kommende år, hvor din indtjening måske ikke er så fantastisk høj.

Selvom du vælger virksomhedsordningen (VSO), så får du således intet ekstra overblik over, forskellen på privat og virksomhedsøkonomi.

Du kan prøve at lave en skatteberegning, der fortæller dig, hvordan din skat ser ud, hvis du udelukkende havde haft lønjob. Og så kan du se forskellen, hvis du tilføjer dit virksomhedsoverskud på VSO. Der er ingen logisk sammenhæng mellem de forskellige tal, hvorfor du udelukkende på dit årsregnskab kan afgøre, hvem, der betaler skat: dig eller din virksomhed.

Du vil i øvrigt støde panden imod en kraftig mur, hvis du ringer til SKAT for at få det forklaret. Langt størstedelen af SKATs medarbejdere kender ikke reglerne godt nok, og de, der gør, evner ikke at forklare dem på menneskesprog.

Selvom jeg hader det, så vil jeg desværre rådgive dig til at kontakte en revisor. Ikke at du har den store chance for at forstå, hvad der sker på den måde - for det kræver næsten en skatteteknisk merkonomuddannelse. Men så bliver det optimalt og ikke mindst korrekt.

 

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)