Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til bachelorprojekt søges!!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle..

Jeg er en fyr på 24 år som læser HA alm på 6 semester på CBS, hvilket samtidig betyder, at jeg skal i gang med min bachelorafhandling.

Jeg skriver i faget Entreprenuership, som omhandler etableringe/opstart af nye forretningsområder (virksomhed) herunder skal der laves en forretningsplan, markedsundersøgelse etc.

Jeg har haft det lidt svært med at finde en idé at skrive om. De idéer jeg havde i tankerne holdte desværre ikke, da de viste sig, at de fandtes på det danske marked. Jeg sidder derfor lidt fast med hoveden dybt nede i tallerken og kunne derfor godt bruge inspiration/hjælp.

Idéerne skal helst være noget nyt eller noget nyskabende, hvis det i forvejen findes.

Idéerne skal være rettet mod det danske marked.

Hvis du derfor sidder inde med en eller flere idéer du kunne tænke dig få gennemarbejdet eller blot dele er du velkommen til at skrive til mig på aight1000@hotmail.com :)

Tak for hjælpen på forhånd.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MomoHansen,

Jeg tror at du skal tænke lidt på hvad dit formål med forretningsplanen er. Er formålet at lave en god afhandling, eller er formålet at lave en afhandling, som er springbræt for at du starter egen virksomhed?

Hvis det er førstnævnte vil du helt klart have fordel af at vælge noget som ikke er nyt, men kendt. En del af at lave forretningsplan er at lave en vurdering af konkurrenter, markedsstørrelse og lign. og det kan være vanskeligt på et produkt/en ide som er helt ny og som ingen rigtig kender potentialet af. Hvis du vælger et produkt/en ide som er kendt, er det væsentlig nemmere at lave markedsundersøgelsen, og hente tal fra brancheorganisationer etc.

Men vil du selv ud og revolutionere verdenen efter uddannelsen med ideen og forretningsplanen i hånden, så er situationen jo en anden.,,

mvh Carsten

Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten.

Dette dilemma har jeg også haft oppe og vende. Mit formål med afhandlingen er nok i bund og grund det førstenævnte. Kan godt se meningen med det du siger og det er helt klart noget jeg kan tage til mig.

Tak for dit svar....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kender jo nok allerede siden, men jeg synes du skal prøve at lytte til martin thorborgs podcasts på www.thorborg.tv. Det er utrolig inspirerende og ville måske kunne vække nogle ideer hos dig :) Ellers kunne du jo henvende dig hos www.stardust-cbs.dk de må da næsten også kunne komme med noget input.

Tilmeldt 22. Apr 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MomoHansen

Af helt egen nytte kunne jeg godt tænke mig at vide hornår en sådan afhandling skal være færdig?

Jeg skal nettop i gang med et nyt forretningsområde, og baseret på min egen research findes det ikke rigtigt i Danmark og så alligevel , men i stort set alle andre lande vi nomalt sammenligner os med findet det i større skala og i hvert fald professionelt og med stor kommerciel succes.

Min "angrebsplan" er egentlig baseret på igansætning, organisk vækst og "så-må-vi-se-hvor-det-ender" mere end noget andet. Jeg påtænker at gå igang som et spinoff på min eksisterende forretning så lidt løse planer har jeg da - men en egentlig plan og nogle stukturerede tanker kan aldrig skade.

Hvis du tror det kunne være relevant, så send mig en PM så skal jeg nok fortælle mere - måske kan vi hjælpe hinanden her.

mvh.
Søren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)