Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indkaldt til torskegilde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ja så er det blevet min tur.

Er bare nysgerrig, hvem eller hvor mange sidder med fra skat.

Og hvad er det typisk de vil spørge om/efter.

Vil bare bare gerne være lidt forberedt

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Binni

Hvad spørger de efter og hvem har lavet dit regnskab.

 

Revisor Olsen 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Som RevisorOlsen nævner, kommer det lidt an på, hvilke konkrete spørgsmål, skattevæsenet har til dig og din virksomhed. Men som regel er der kun en enkelt person til stede fra skat - eller nogle gange to. Til gengæld vil det være en god idé for dig at have nogen med til mødet, for det kan være svært både at svare på spørgsmål og huske, hvad der blev sagt på en og samme tid,  især hvis man er lidt nervøs ved hele situationen.

Du har ikke fortalt meget, men hvis det drejer sig om en personligt ejet virksomhed og din skat for 2007/2008, så vil skattevæsenet typisk interessere sig for to ting: Om de udgifter, du har trukket fra, er gået til at "erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten" i din virksomhed. Eller: Om din virksomhed drives erhvervsmæssigt eller er en hobbyvirksomhed (det sidste medfører nogle begrænsninger i fradraget). Det sidste kan du læse om her: http://anettesand.dk/2007/er-mit-firma-en-hobbyvirksomhed/. Det er vist de hyppigste emner. Du er velkommen til at sende en PM til mig, hvis du er uskker på, hvad der står i det brev, SKAT har sendt til dig.

.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Har de direkte indkaldt dig til et møde eller har de bare bedt om nogle oplysninger vedr. dit regnskab. I sidstnævnte situation ville jeg bare sende de oplysninger de beder om uden selv at begynde at diskutere med dem. Jeg har set alt for mange eksempler hvor sager er kørt skævt fordi  folk på egen hånd tager til møde med skattemyndighederne, uden egentlig at vide hvor det er de vil hen. Her bortser jeg selvfølgelig fra mere banale ting og mindre udgiftsposter.

I forhold til det Annette skriver vedr. mulige emner kan jeg tilføje drøftelser om privatforbrug/mangl. indtægter, vurdering af regnskabsgrundlag, vurdering af rette indkomstmodtager, virksomhedsordningen, indkaldelse som følge af indberetning om mulig hvidvaskning af penge. Ja jeg har faktisk et konkret eksempel på sidstnævnte hvor Skat, som følge af en tvivlsom indberetning fra en bank er helt ude i hampen, og jeg regner med at lukke sagen i næste uge.

Men som de andre også siger: Hvad er formålet, hvad spørger de efter ?     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ved godt at det var i sidste øjeblik jeg spurgte ud til dette.

Men nu har jeg været inde, og det var nok mere en krydsrevision en et generelt torskegilde.

For lige at uddybe det. Det staretede med at de ville have alle bilag, debitor, kreditor faktura osv. Efterflg. ville de have bilag for yderligere 4 mdr. frem. Da jeg ikke kunne overholde datoen for levering af dette, (grundet bilag lå hos ekstern bogholder) bad jeg om forlængelse. Dette sluttede så ud i at jeg skulle møde op.

I dag har jeg så været der, og det var ellers et stille og roligt møde.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad blev konklusionen så. Vil de foretage nogle reguleringer eller...... De kalder dig vel ikke op bare for at oplyse at de har henlagt sagen ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)