Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norsk registrert udenlandsk selskab - kræver det regnskab og revisor?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er en virksomhed jeg er ansat i, hvor vi sælger på det norske marked. Vi har stiftet et AS i Norge og har en c/o adresse i Norge til post - meget kan dog omadresseres til din adresse i Danmark. Der er ingen ansatte i det norske selskab og alt kører her fra Danmark.

Vi har en norsk revisor som laver årsregnskab og selvangivelse, men bogføring og moms klarer jeg selv.

Hvis du er usikker på hvor stor din omsætning i Norge bliver, vil jeg vente og se tiden an. Det koster trods alt nogle penge til advokat, revisor mm. at stifte et selskab, og du bliver også regnskabspligtig i Norge med hvad dertil hører.

I første omgang synes jeg du skulle undersøge muligheden for en "Visma-løsning", eller alternativt finde en forhandler i Norge, der kunne tage noget af det administrative besvær.

Held og lykke.

Jan

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan, tusind tak for dit svar! Det er pænt af dig, at guide mig på rette vej.

Du nævner jo masser af løsninger. Jeg bliver helt fyldt med energi, og har lyst til at sætte det i gang. Men jeg forstår også godt, at der nok skal lidt mere end held og lykke til at gennemføre det. Så jeg vælger at følge dit råd om at vente og se tiden an, indtil jeg kender mere til omsætningen. Men mens jeg gør dette, vil jeg se nærmere på Visma- og forhandlerløsningen. Så kan det vidst ikke gå helt galt!

Super god weekend til dig Big Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Norsk registrert Utenlandsselskp er også kaldet et NUF.

Rettighederne er tilsvarende AS, men omkostningerne meget mindre. Jeg har akkurat oprettet et sådan, og det gik meget nemt. Jeg brugte firmahjelp.no, og de løste det hele meget nemt og rimelig, og de kan også håndtere regnskap. Revisor skal du ikke bruge i et NUF.

Dog er "morselskabet" registreret i UK. Jeg tror ikke det samme kan gøres med DK. Kig på Firmahjelps hjemmeside, eller kontakt mig for mere info.

 

PS: Ja, jeg er norsk, i Danmark. :-)

 

JanS

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 23
Fra  Red Planet Invest Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Vi er ved at etablere en ydelse i Norge som er en ren virtuel ydelse (www.findkontorfaellesskab.dk). Er det nødvendigt at etablere et selskab i Norge eller rkan vi bar elancere tjenesten? Gode råd?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)