Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal der moms på brugerbetaling.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Har jeg ret i flg:

Hvis jeg ikke registrere mig som udlejer, men er momsregistreret.

- Det er nemmere bare at tage betaling for brug af lokalet, frem for at registrere mig som udlejer.
- Jeg kan fratrække momsen på den regning jeg får fra ejeren af lokalet.
- Jeg kan trække momsen fra på andre ting i forbindelse med virksomheden.
- jeg skal lægge moms på mine regninger til musikkerne, selv om de musikkere som bruger lokalet ikke er momspligtige.

jeg har et online bookingsystem hvor de bands som er tilknyttet kan bokke sig ind i lokalet. De er ikke fastlagt til faste tidspunkter som går igen.

Hvem de ud over bandet tager med i lokalet, kan jeg jo ike holde styr på.

 

Jimmy....

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder rigtigt nok, omend jeg nu nok stadigvæk ville runde SKAT og sikre mig, at de er enige i udlægningen af momspligten.

Altså det med "nemmere" vil jeg ikke forholde mig til - det er jo en individuel betragtning. Jeg har generelt den holdning, at om noget er nemt eller ikke-nemt ikke så meget er forbundet med de opgaver som skal udføres, men om opgaven varierer fra gang til gang - og man undgår efterfølgende diskussioner med nogen, eksempelvis myndighederne.

Så jo (nu forholder jeg mig alligevel til det du skriver) det er den nemmeste løsning efter min opfattelse - og lyder også til at være den korrekte løsning. Men det er jo ikke ensbetydende med, at andre - SKAT - er enige. Jeg ved ret meget om moms (er en momsnørd, der eeeeelsker at vise mig frem med min viden), men er ikke ufejlbarlig.

Jeg har i mit tidligere arbejdsliv implementeret masser af løsninger, som på kort sigt virkede som den mest besværlige - men som på lang sigt var "den nemmeste" fordi alle vidste hvem, hvad, hvor og hvordan - hver gang. På den måde minimeres risiciene for fejl.

Vh
Lars

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror såmænd ikke det handler om Lars kvaliteter eller fejlbarlighed her. Uanset hvor megt man ved om moms, skat mv. så kan vil der være en overvejende risiko for at der kan opstå fejl hvis man laver en løsning basereret på nogle få oplysninger hvor alle elementer ikke er inde vurderingen. Jeg ville da også klart forelægge situationen for Skat for der er ikke to situationer der er ens.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)