Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg/reparation af defekt elektronik (PC strømforsyninger) ?!?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der har nogle gode bud på hvordan/hvor man kan afsætte "gode" defekte elektronik produkter?

Vi er en førende dansk producent af PC strømforsyninger som igennem mange år jo efterhånden har fået opbygget et pænt lager af defekte strømforsyninger i forbindelse med garanti ombytninger osv. (+1.000 stk.)

Produkterne er i den højere ende af kvalitets-/prisskalaen, så vi har ikke bare kasseret dem løbende. Størstedelen har kun været i drift i 0-6 mdr. Vi har i perioder selv reperaret dem, men det kan ikke rigtig betale sig at have en tekniker ansat kun til reparation (der kommer ikke meget ind løbende, kunderne vil ikke vente på reparation og defekt lageret er primært ældre modeller).

Så spørgsmålet er 'what to do'?

- Skal vi bare skrotte dem (ikke omfattet af RoHs / WEEE)?
I så fald er den samlet vægt jo nok ca. 2-3 tons (stål kabinet, aluminium/kobber køleprofiler, kobber kabler osv.) og må jo have en værdi. Vi ønsker dog ikke selv at skulle skille dem ad og sortere osv.

- Nogen der opkøber sådanne varepartier?
Hvis det, i så fald, er med henblik på reparation og salg er vi som udgangspunkt nok ikke interesseret i at de efterfølgende sælges som vores varemærke, da vi jo så ikke har indflydelse på den efterfølgende kvalitet og dette dermed kunne skade vores brand med sådanne i omløb. Alternativt er muligheden at genbruge dele (gode komponenter, standardiserede kabinetter, køleribber/plader, 120/140mm blæsere, chrome gitter, kabler osv).

- Nogen der har interesse i at reparere de lidt nyere modeller?
De nyere modeller vil vi så måske kunne sælge som billige 'refurbished' enheder.
Det er vores erfaring, at man kan lave ca. 3-5 stk./timen og der vi formentlig være 2-400 stk. der kunne være interessante at kigge på.

- Andre muligheder?

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Fra Børkop
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg kunne muligvis være interesseret i at give et bud på at reparere jeres defekte enheder.

Men for at kunne give et fornuftigt bud, skal jeg bruge lidt flere oplysninger.

Som f.eks.: Er de defekte fra produktion eller er de kommet retur fra kunder ? Har i testudstyr / dokumentation jeg kan låne ? Diagrammer osv.

Hvis du er interesseret kan jeg kontaktes på tel.: 22112110

Med venlig hilsen

Kim Larsen, mocon ApS

www.mocon.dk 

 

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne f.eks. sælges til udlandet, f.eks. til udviklingslande

Find de bedste sko priser på Skohylden

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg kunne godt være interesseret i at høre mere ang. de strømforsyninger du må meget gerne kontakte mig på 51 90 57 90, ved lejlighed, eller 88 33 66 75

Mvh
Jacob

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne evt. tage kontakt til BB Electronics i Horsens. Deres Costumer After Sales Service afdeling er vist ideel til denne opgave.

Kurt

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

 

Du har meget få muligheder:

A) Få dem lavet inden for EU og sælg dem så som refurbished.

B) Få dem skrottet ved en elektronik skrotnings virksomhed, de tager mellem 2,5 - 3 kr / kg for at gøre det

eller C) Aflever dem på genbrugspladsen i mindre portioner

D) Sæt stakken til salg på qxl og lad en anden købe dem, som tror han kan tjene penge på at lave dem og sælge videre

 

Jeg tror ikke det kan betale sig at sætte en til at lave dem i DK grundet omkostninger til lønninger, derudover skal du være opmærksom på at hvis du eksporterer dem til ulande, vel vidende om at de er defekte , kan du risikere en bøde der svare til hvad det ville koste at flytte dem fra u-landet til DK og få dem skrottet., plus en helveds dårlig omtale i pressen. Hvis i i forvejen står som importør betaler i jo et beløb til wee samarbejdet, herunder har i jo også ret til at gøre brug af det.

Fra Slagelse
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de foreløbige svar!

Løsningen bliver pt. nok en kombination!
De nyere (aktuelle) modeller vil vi reparere og benytte til ombytninger i garantiperioden.
Vi søger derfor 1-2 kyndige til denne opgave på freelance basis (vi har lokaler/faciliteter i Slagelse, men hjemmeværksted kan selvfølgelig også benyttes)  

De ældre modeller, som trods alt udgør største delen er stadig lidt mere problematiske. De er fra før WEE ordningen, og dermed ikke omfattet af denne. Vi ville helst undgå blot at skrotte dem, da de jo pga. mængden trods alt udgør en pæn værdi i form af komponenter, metaller, kobber, blæsere osv. Vi ønsker dog ikke selv evt. at få disse repareret og solgt, da modellerne jo er udgået fra vores side af - men det virker bare lidt vanvittigt bare at skrotte dem...

Jeg hiver lige fat i de henvendelser herfra siden og ser hvad det bringer....

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

send os lige en mail om hvor mange og  mere info, så vender jeg tilbage, vi reparer også mobil tl.f iphone osv.

så vi har plads til mere, og meget lave omkostninger

varerpartier@gmail.com

thomas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)