Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BILLIG eller GRATIS...

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Du får ikke mig til at deltage i det tudekor du her sætter igang. Så kan du lide det eller ej

pbtryk.dk:

Nå - tilbage til debatten om "BILLIG": Hvad lægger I i ordet "BILLIG"? Følger der kvalitet med? Kan man med rimelighed stille krav til service, leveringstid, kvalitet og under-markedspris på samme tid?

Ja, selvfølgelig. der er ikke noget der hedder under-markedspris, - er der en virksomhed der sælger billigere end du kan levere er det markedsprisen. Der er rent faktisk fri konkurrence i Danmark, - bare så du er klar over det.

I dit eget tilfælde ville jeg kigge på Vistaprint. Det kan sagtens lade sig gøre at drive virksomhed på præcis den måde jeg har lagt op til. Jeg gætter også på at Vistaprint har en større omsætning end dig. Uden at de behøver at spilde kundernes tid med salgssvadaer og lign forklaringer.

Tag nogle tudekiks, eller argumenter for dine synspunkter. Fri mig for din opdragelse, det hører ingen steder hjemme.

/Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo forskel på, om man som kunde ønsker et standardprodukt, eller om man vil have noget unikt.

Standardsløsninger kan man fint sætte faste priser på – det kan man altså ikke med det unikke. Når det gælder grafiske løsninger er prisen også meget afhængig af, hvad kunden ønsker, og da kunden selvfølgelig ikke er klar over, hvad de enkelte løsninger koster, er det vigtigt at få en samtale og rådgivning på området, inden en løsning vælger. Derefter er det selvfølgelig en vigtig parameter at få den rigtige pris og ikke føle sig snydt ved at kunne finde nøjagtig den samme ydelse andetsteds til billigere penge.

Da vi skulle have bygget nyt hus, valgte vi da også arkitekt ud fra kvalifikationer og ikke ud fra pris alene. Prisen var selvfølgelig også en væsentlig faktor, men det var nu engang vigtigst, at huset blev, som vi ønskede det.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg ønsker noget BILLIGT, så sker det i mange tilfælde kun, hvis jeg ikke har BEHOV for den store værdi, men blot skal bruge noget til et eller andet mindre væsentligt specifikt formål - eller hvis det er et produkt, der ikke kræver efterfølgende support. I alle andre tilfælde kigger jeg kun sekundært på prisen.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Dyrebilen.dk:
Du får ikke mig til at deltage i det tudekor du her sætter igang. Så kan du lide det eller ej

 

 

Stik lige piben ind igen.

Det er dælme for nemt at sige at andre skal ligge deres priser ud på nettet når man selv opererer med 5 priser.

Peter og jeg er i samme branche og jeg ved at det er nærmest umuligt at ligge alle sine priser ud på hjemmesiden. En kunde ringer f.eks og spørger om en pris på t-shirts, og efter og have talt med kunden finder man faktisk ud af at det kunden egentlig ønskede var poloshirts, det er bare et helt normalt eksempel. Et andet eksempel kunne være et banner: kunden skal bare have et billigt banner og det kan man finde mange steder på nettet til forskellige priser, men når Peter og jeg får kunden i telefonen spørger vi ind til hvor banneret skal bruges, i hvor langt tid skal det hænge, er det kun til indendørs brug osv.

Det er altså ikke alt man bare lige kan prissætte på en hjemmeside. Og hvis du ikke gider løgte knoglen for at bestille en vare, så er jeg ret sikker på at jeg ikke skal have dig til at passe min kat til sommer, for du er sgu en tak for doven efter min smag.

 

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fantastisk indlæg, Peter.
- især er din tanke om skelnen mellem virksomhedsdrift og forbrugertankegang interessant. Vi hører jo ofte husholdningsbegreber overført til større økonomier. F.eks. kaldes finansloven ofte for "statens husholdningsbudget".
Din tanke om, at det, man investerer i i virksomheden skal tilføje merværdi er central. Den kan nemlig ganske rigtigt ikke overføres til privatøkonomien.

Men jeg tror ikke, du behøver være bange for udviklingen.
Jeg hører ikke til de "billigste" i min branche, men de, der bruger mig oplever, at de får værdi for deres penge.
Selvom jeg har konkurrenter, der leverer lignende ydelser til en lavere pris, har jeg hele tiden noget at lave - og jeg får hele tiden nye kunder ind. Det sker kun fordi nogen tror på, at netop jeg kan tilføje den merværdi, de ønsker sig.

Der vil altid være nogen, der skal have tingene til så lav en pris som muligt - dem kalder vi "forespørgelser".
Og der vil altid være nogen, der har behov for at være sikre på en bestemt kvalitet - dem kalder vi "kunder".

Jeg elsker din beskrivelse af den lille plakat med kaffepletterne Big Smile

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

sandfær-andersen:
De ville spare deres egen tid, som de så kunne bruge på udvikling, salg eller andre tiltag, som kunne være virksomheden til gavn og dermed give større vækst og dermed få langt flere kroner ud af den tid, de ellers bruger på eksempelvis et visitkort eller et logo. Og så ville de forhåbentlig også få et bedre produkt, som måske ville give større salg.

Det er præcis derfor, du arbejder for mig hver eneste måned, Bettina. Big Smile
Dit arbejde tilfører værdi til mit produkt. Jeg har også holdt fast i dig, selvom du er blevet underbudt. Det skyldes, at vores samarbejde er så veludviklet og velfungerende, at besparelsen ikke er risikoen værd. Hvis den billigere erstatning leverer blot en enkelt dag for sent, kan det betyde, at den pågældende annonce ryger ud af bladet og dermed både giver økonomisk tab, teknisk bøvl og en utilfreds kunde.

mvh Hans

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

pbtryk.dk:

Hvis jeg ønsker noget BILLIGT, så sker det i mange tilfælde kun, hvis jeg ikke har BEHOV for den store værdi,

Interessant argument, for sådan en som mig. Jeg har lige haft den snak med en veninde som er advokat - og terapeuter og advokater, blandt mange andre,  prissætter efter værdi og det vil have en klar negativ effekt hvis vi sætter prisen for lavt. Og da der netop er mange kvinder i disse fag er det en stor udfordring at lære dem at sætte prisen efter VÆRDI og ikke efter desperationen efter kunder :-)

Mette

Fra Slagelse
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er måske at mange sammenkæder ordet 'BILLIG' med lav/dårlig kvalitet. Det behøver jo ikke være tilfældet og slet ikke sådan vi 'forbrugere' reelt bruger det i vores tankegang. 

'BILLIGT' er jo noget vi næsten alle går efter i dag, og skal i bund og grund blot afspejle, at 'vi ikke ønsker at betale mere end det bør koste'.

Skal man ud og købe et nyt B&O andlæg, en ny Audi osv. vil man som udgangspunkt også gå efter at få det så "BILLIGT" som muligt. Var det bare for at få noget "BILLIGT" kunne man jo bare have købt en brugt transistor radio og en mere eller mindre udtjent Fiat 127 i stedet. Det er trods alt de færreste der bare siger de vil have det "DYRESTE" - i så fald er det jo reelt mere det "BEDSTE" de ville spørge efter, men til den billigste pris Big Smile 

Det er jo et faktum er stort set alle varer og tjenester kan fåes med kæmpe pris udsving - og hurra for internettet, for nu er det blevet nemmere at finde de "BILLIGE" udbydere.

Men hvorfor koster de samme varer og tjenester så ikke bare det samme alle steder?
Der er selvfølgelig forskel på den service der tilbydes, og det er lige præcis også det største argument de fleste 'DYRERE' leverandører benytter sig af. Faktum er dog bare, at det er begrænset hvor meget du kan differentiere service niveauet i dag - især ved internet handel. En fornuftig leveringstid, support og reklamationshåndtering er jo reelt det eneste vi kræver, og det kan mange billige firmaer faktisk godt håndtere - og så er der jo ingen grund til at betale mere for den "service". Derfor går vi efter den 'BILLIGSTE' leverandør der kan honorere disse basale krav. 

Så er der selvfølgelig de produkter tilbage som reelt er af bedre kvalitet end de "Billige"....... Bemærk, her blev de 'billige' pludselig sidestillet med at være af ringere kvalitet?!!!! Huh?

Vi kender nok allesammen den følelse af at sidde med noget af en rigtig god og lækker kvalitet. Det kan vi skam godt sætte pris på - men vi vil helst have den "BILLIGT". For vi kender også allesammen den oplevelse af, pludselig at finde den samme kvalitetsvare markant billigere et andet sted eller ganske kort tid efter på tilbud/udsalg til det halve.

Vi ved også godt allesammen, at kvaliteten ikke lige altid følger prisen (takket være produkt anmeldelser, forbruger programmer osv).  For desværre bruger alt for mange firmaer markedsføring, branding, emballage og flotte argumenter til at sælge deres 'billige' produkter dyere, udelukkende for at "retfærdiggøre" en større avance til dem selv.

Ofte er en 'bedre vare kvalitet' også forbundet med en større avance procent end en discount/billig vare. Dermed udgør en stor del af den merpris ofte blot den højere avance og reelt kun en beskeden højere produkt kvalitet.

Ergo er ordet "BILLIGT" blot et udtryk for at 'vi ikke ønsker at betale mere for noget end det bør koste'...

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)