Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb fra Kina

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo moms er faktisk en udgift for os.. da vi er en forening og ikke har momsregnskab.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg syntes du skulle kontakte nedenstående shipping firma, de sidder med meget af import fra Kina.

Husk at kræve af din indkøber/afsender at alle Crt bliver mærket rigtigt op, smat at vægt og mål bliver oplyst. Det gør hele processen meget nemmere.

 

Shipco Transport Denmark A/S
Snorresgade 18 2300 Copenhagen S,Denmark
TEL:45 39150550
FAX:45 39150551.

Fra Randers
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Tenniscamp:

Vi Tumei DK - Tumei Shanghai (efter 14 års business erfaringer og vi har et stor business  netværk i Kina) kan muligvis hjælpe jer for at gøre det helt fra inkøb til transport til her landet, også Tumei DK har transport netværk her. Hvis I er interesseret i det, er I meget velkommet til at kontakte på bms4343@elromail.dk eller bms4242@elrotel.dk .  Tlf. 86435242 / 23804757

Mvh.

Wei-shi Shen

Tumei DK

 

Fra Randers
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Tenniscamp:

Vi Tumei DK - Tumei Shanghai (Efter 14 års import / export business erfaringer, vi har et stor business netværk i Kina) kan muligvis hjælpe jer det helt : fra inkøb i Kina til transport varer til her landet. Tumei DK har også transport netværket her.

Hvis I er interesseret i det, prøv venligst at kontakte på bms4343@elromail.dk eller bms4242@elrotel.dk  tlf. 86435242 / 23804757

Mvh.

Wei-shi Shen

Tumei DK

Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

CRT - hvad mener du med det kasser?

Og hvad mener du med at processen er/bliver meget nemmere..??

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Går udfra, at det betyder "cartoner".

Hvis I ikke er registreret for import, kan shipping-firmaet muligvis godt hjælpe med at stå for importen også. Jeg tror ikke, det er nogen besværlig process at blive, men ved ikke om det kan have indflydelse på jeres forening - men spørg speditøren.

Ravn:

Hvorfor er det lige i er nødsaget til at importere fra Kina?  Du bør holde dig fra at importere selv når du ingen erfaring har med import fra Fjernøsten, faren for at I bliver snydt rimelig stor.  Hvad vil du gøre hvis f.eks du modtager vare af for ringe kvalitet? eller du får leveret en gang kopivare?  Det er jo heller ikke ukendt af folk bliver snydt af sælger og aldrig modtager nogle vare.

Mht. told er det meget vanskeligt at sige hvad du skal betale for det afhænger af hver enkelt vares varekode.  udover told skal du  naturligvis betale 25 % moms.

Er enig i, at det vil være bedre at få et firma med erfaring indenfor området til at stå for kvalitetskontrol, spedition og import. For at det er interessant for begge parter, kræver det dog at ordren er af en vis størrelse.

Mange varer - originale - bliver produceret i Kina i dag og der er altså også professionelle virksomheder etableret der. Hvad er "rimelig stor" fare for at blive snydt?

Ravn:
Det er jo heller ikke ukendt af folk bliver snydt af sælger og aldrig modtager nogle vare.

Nej, det sker. Men tror det er mere sikkert end at leje en lejlighed i Danmark. Desuden kan man jo aftale at varen betales efter modtagelse af Bill of Lading, og så er leverandøren da nødt til at aflevere et eller andet til speditøren. Men igen, kontakt et firma, der har erfaring indenfor området.

Kan du ikke også kort forklare momsreglerne på import fra Kina som udgift - og havde det været anderledes, hvis der var tale om en momsregistreret virksomhed istedet for en forening.

Mvh,
Michael

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som speditør vil jeg råde dig til at kontakte et speditionsfirma, der hurtigt kan hjælpe dig med mange af de tvivlsspørgsmål som du evt. måtte have.

Mht. levering af varerne, kvalitet (kopivarer eller ej) kan ingen give dig garanti for - ej heller en speditør - Men som nævnt er et HBL dog en for for garanti om at der er noget på vej. Så kan man evt. aftale med afsender at betale noget på forhånd og resten når man har modtaget og set varerne.

Mvh,

Forwarder.

Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et hurtigt spørgsmål, som jeg ikke helt forstår ved det her import.. og normal køb over nettet.

 Hvis jeg går ind på denne side http://www.elanssports.com/pro3.asp?pro_id=371 og vælger at putte x-antal bolde i min indkøbskurv, hvorfor skal jeg så være registreret hos told osv.. Det er jo ligesom jeg ville gøre når jeg køber cd'er eller bøger osv over nettet...

 

 

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskel på, om du handler som privatperson eller som erhvervsdrivende. Som privatperson kan du bare bestille, og der er nogle mininumsgrænser for, hvornår du skal betale told. Moms skal du altid betale. Hvis du handler som erhvervsdrivende skal du betale told af hele beløbet. Hvordan man stiller sig, når du køber ind til en forening, må andre fortælle dig.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)