Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af personligt ejet firma

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg er netop igang med at oprette en webshop / enkelmands firma som jeg køre ved siden af mit normale

lønmodtager job.

Men hvordan er det med skatten som jeg skal betale udover den skal jeg betaler via mit "normale" job.

dvs de penge jeg tjener i mit firma (er blevet moms reg + fået cvr nr)

hvordan kan man regne det ud, eks betaler jeg 40% skat på mit normale job.

Og så er der noget med at man skal betale 25% selskab skat

skal jeg så betale 40% + 25% = 65% skat af hver tjente krone i mit "firma" eller hvor kan man

generalt regne det ud ?Confused

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er slet ikke inde i det her, men jeg tror du skal betale din normale skatteprocent for de penge du vælger at udbetale som løn til dig selv. Selskabskatten er af et evt. overskud du vælger at lade stå i firmaet ved årsskiftet.

I think Huh?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der kører en tråd med samme indhold her.

http://www.amino.dk/forums/t/53693.aspx

Selskabsskatten på 25% gælder ikke for enkeltmandsvirksomheder. Der bliver du som udgangspunkt beskattet  med din egen trækprocent. Det vil sige at overskuddet fra dit enkeltmandsfirma skal tillægges indkomsten fra dit normale job. Hvad det medfører i skat for dig kan du evt. prøve at tjekke på SKATs TAST-SELV service. Dertil kommer så AM-bidrag på 8%.

Du kan også anvende virksomhedsordningen, hvor du så betaler en FORELØBIG  skat på 25%. Jeg ved ikke om det var det du tænkte på med din henvisning til 25%.

Henrik

 

Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret / linket...(syntes at jeg havde søgt først men ikke godt nok Embarrassed

Vedr selskabsskatten, så var det bare fordi at jeg havde læst lidt inde på Skats hjemmeside og troede at de 25% selskabsskat også gjaldt mig/personligt ejet firma.

Men ud fra dit svar, kan jeg forstå at evt overskud bliver "lagt oveni" min normale lønindkomst og derefter skal jeg betale skat med den trækprocent som nu gælder for det beløb som jeg kommer til at tjene, eller ?

takker for svaret....

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja har du et fuldtidsjob hvor du bruger dit skattefradrag fuldt ud, så skal du af overskuddet fra din sidegeschäft her beskattes af B-indkomst, dvs at holder du dig samlet under topskat og din trækprocent er 40 % så er det det at du betaler af overskuddet.

Hilsen Anne

 

 

 

Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du spørger til 'reglerne' plejer SKAT også at være yderst behjælpelige med at give information. Men ligeså snart du skfiter over til individuelle tanker klapper de i :-)) Så en blanding af SKATs rådgivning og eventuelt en revisor vil måske være en god idé.

Dbh, Lisa

Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret alle sammen, er blevet "lidt" klogere nu Wink

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Hej!

Du kan også anvende virksomhedsordningen, hvor du så betaler en FORELØBIG  skat på 25%. Jeg ved ikke om det var det du tænkte på med din henvisning til 25%.

Henrik

 

Det er formentlig virksomhedsskatten der tænkes på og den er som det bliver sagt. Her skal man bare huske på at selskabsskatten også kun er foreløbig. Der kommer skat på når/hvis midlerne trækkes ud af selskabet.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom lige til at tænke på hvad nu hvis der er et UNDERSKUD, kan jeg så trække det fra i min

alm lønindkomst på min årsopgørelse ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...bliver modregnet i din personlige indkomst.

/peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)