Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop. 15år. Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Er meget intra i at starte min egen webshop hvad gør jeg ?

Kommer ikke til at tjene 50.000kr så jeg skal ikke betale moms så.

  • Har snakket med skat og jeg skal betale 8% i arbejdsmarkedbidrag af det jeg tjener. (men hvor skal jeg oplyse hvad jeg sælger for) ?
  • Hvad med ting jeg køber til at sælge i min webshop hvad med dem skal jeg oplyse det nogle steder eller hvad?
  • Så skal jeg vel skaffe en leverandør hvordan det ? (Skal sælge sports udstyr alt fra tøj til målmandshansker og fodboldstøvler.
  • Er der mere jeg skal kigge efter ?

Mvh Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Jeg kan fornemme du vil starte noget op i stil med www.unisport.dk de er så vidt jeg ved markedsleder i skandinavien på netop det område, derved ikke sagt at konkurrence ikke er godt, og du ikke kan få en masse succes, men du skal ihvertfald skaffe dig nogle solide priser fra gode leverandører, ihvertfald såfremt at du vil konkurrere på pris.

Held og lykke med projektet, det lyder spændende =)

Dbh

Rasmus

Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Scheuer-Larsen:

Hej Lasse,

Jeg kan fornemme du vil starte noget op i stil med www.unisport.dk de er så vidt jeg ved markedsleder i skandinavien på netop det område, derved ikke sagt at konkurrence ikke er godt, og du ikke kan få en masse succes, men du skal ihvertfald skaffe dig nogle solide priser fra gode leverandører, ihvertfald såfremt at du vil konkurrere på pris.

Held og lykke med projektet, det lyder spændende =)

Dbh

Rasmus

Er noget i den stil, men også til andre ting som håndbold og andre sport :)

Men hvad gør jeg med det andet :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Jeg er ikke 100%, men jeg mener at såfremt du tjener under de 50k og ikke er momsregistreret, skal du virksomhedens aktiviteter på din selvangivelse. Men du ikke må ikke hænge mig op på det. Tag evt. fat i Peter - Revisor her på Amino, han har helt forstand på den slags =)

Dbh

Rasmus

Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

-Og dertil kommer alle de regler om hvad 15 årige må og ikke må i forhold til at drive forretning.... dem har du også sat dig ind i?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det koster ikke noget at registrere et enkeltmandsfirma og papirsarbejdet er ikke meget større at skulle skrive sine indtjener på som b-indkomst hvis man ikke er momsregistreret.

Du bliver dog nok nødt til at gøre det i dine forældres navn, da man ikke kan have eget firma før man er 18.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første du skal bruge lidt penge på er en god revisor. Der er flere herinde på Amino (de dukker nok op om lidt ...). De penge er godt givet ud. Revisoren kan hjælpe dig med at få etableret dit projekte på den rigtige - mest optimale måde - og det er meget vigtigt, da mange ting er dyrt, besværligt eller umuligt at lave om på senere.

En god revisor kan også hjælpe dig med at få etableret nogle gode rutiner for, hvordan registrerer omsætning, omkostninger osv, så alt er i orden.

Om revisoren kan hjælpe dig omkring de juridiske udfordringer du står med, fordi du kun er 15 år, er nok lidt mere usikkert. Men grundlæggende set tror jeg ikke du kommer langt, uden at få lokket dine forældre med på projektet, så de kan skrive under for dig i de sammenhænge hvor det er nødvendigt. Så hvis jeg var dig ville jeg ordne både aftenssmaden og opvasken i aften og så tage en rigtig god snak med dem ... du skal have dem solgt på din ide :)

Held og lykke med det

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er for sej, Lasse!

Prøv at se hvor meget dit gode initiativ allerede har bragt dig: Du har snakket med skat. Du har formuleret nogle gode og letoverskuelige spørgsmål, så aminoerne kan hjælpe dig videre med din iværksætterdrøm... og måske vigtigst af alt: Lige nu, i denne debattråd - er du i konstruktiv og udviklende dialog med nogle erfarne forretningsfolk, som svarer dig i øjenhøjde med seriøsitet og masser af gode råd.

Fortsæt med at undersøge sagerne godt og grundigt, inden du spørger herinde, så vil alle de kompetente aminoer nemlig blive ved med at give dig helt uvurderlig sparring, hver eneste gang du spørger. Og så skal du bare se løjer - snart er det os, der spørger dig til råds;-)

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg - og taler af erfaring - sige, at du skal passe meget på med at opstarte en webshop som 15-årig. fedt du gerne vil være iværksætter. Men mit råd er at prøve med noget andet først.. En webshop med mindre ting, som ikke vil koste så meget. Evt. en virksomhed hvor du ikke behøves at have lager.

Du vil hurtigt finde ud af, at det er dyrt at have lager, og som 15-årig vil jeg umiddelbart ikke tro du har råd til det, når du siger du ikke kommer til at omsætte for mere end 50.000kr på et år. Jeg vil vove og påstå, før du kan få et konkurrencedygtigt lager, som dækker et ordenligt behov og marked, så skal du ud og bruge min. 40-50.000kr.. Samtidigt skal du have specielle leverandøraftaler, og det er nærmest umuligt at få, hvis man er umyndig. Det er direkte ulovligt for virskomheden at lave bindende aftaler med dig, når du er under 18.

Fedt du prøver og gerne vil. Men jeg ville anbefale noget mindre risikabelt, foreksempel en virksomhed, som ikke behøves at have noget lager, hvor du får producenten til at sende varen direkte til slutkunden. Altså vil du blot være et mellemled. Ganske vidst vil din avance være mindre, men din risiko vil også være derefter. Klart en fordele at starte op med.

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)